Avatar billede jimjimjam Nybegynder
26. februar 2005 - 16:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Subwooferen siger "klik klik klik klik"

*Jeg har lavet et spørgsmål mere da jeg havde lukket det andet og har fundet ud af noget nyt mht mine altec lansing højttalere :)*

Mine Altec Lansing højttalere / subwoofer  opføre sig mærkeligt!

Imens de står tændt begynder der bare at sige "klik" pause "klik" pause " klik" og bliver bare ved sådan i 1 - 2 minutter. Efter dette holder de op, og pludselig midt i det hele gør de det igen - Desuden kan de også bare finde på at sige en brummende lyd dette sker også bare pludselig!

Jeg har tjekket sikringen om den fejler noget - Men nej!

Nogen der har en idé til hvad det skyldes! - Jeg har også evt. et lydklip hvor man kan høre subben siger klik lyden!

Help =)

*UPDATE*

Jeg har lagt mærke til når jeg tager den lille sikring ud der er i højttalerne - Også sætter den i igen, så kan højttalerne spille i 5 min ca. Også gør de det samme med at klikke igen! Har sikringen noget med det at gøre!? > Det skal siges sikringen sidder nede på subben, ved tilslutningstingene!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2005 - 16:23 #1
har du jord til din pc? din forstærker?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 16:34 #2
Der kan også være tale om "selvsving", Prøv at montere en modstand på f.eks. 10ohm parallelt med HT.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2005 - 16:46 #3
bennylarsen> du kan lige så skrive at de er defekte - for skal man gøre som du siger er der jo klart en mangel på subwooferen.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
26. februar 2005 - 16:50 #4
Webmasterdk > Der er jord til min computer men ikke til højttalerne!

Bennylarsen > Jeg skal ikk til at lave fusk da jeg stadig har garrenti på højttalerne!
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 17:11 #5
Der er ikke tale om fusk. Fejl i stil med det jeg omtaler, er ikke helt ualmindeligt, specielt ved lange højttalerledninger. Du skal selvfølgelig ikke skille dine højttalere ad, når der er garanti på. Det jeg har foreslået er en ikke helt ukendt og simpel metode. Normalt gøres det ved en tilpasning ved hjælp af en firkantgenerator og et oscilloscope, hvorefter man tilpasser et R-C led, så der bliver det bedste signal. Men det kræver nok en radiomekaniker.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
26. februar 2005 - 17:16 #6
uuh! ja det har jeg ikk helt forstand på =/
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 17:40 #7
Hvor lange ledninger har du til dine højttalere?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
26. februar 2005 - 18:06 #8
ja de er rimelige lange ! Men det plejer ikke at være et problem!?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
26. februar 2005 - 19:51 #9
Det undrer min far som i øvrigt arbejder med højttalere! Han mener ikke at sikringen har noget med det at gøre!
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 22:16 #10
Det tror jeg heller ikke. Prøv alligevel at fltte lidt rundt på dine ledninger.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
27. februar 2005 - 12:00 #11
Har jeg prøvet! Samme resultat
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
27. februar 2005 - 13:01 #12
Prøv med nogle andre HT
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
27. februar 2005 - 13:03 #13
Det er jo ikke højttalerne der er problemet men min subwoofer
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
27. februar 2005 - 13:10 #14
Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe.
Avatar billede juleroesen Nybegynder
28. februar 2005 - 18:28 #15
mmh det noget mystisk.....
hvordan er det sat sammen? det kan måske være dit lydkort..... hvis ikke det er højtallerne.. er det sat så dan her: HT--SUB--HT
                                          |
                                      Computer
Avatar billede juleroesen Nybegynder
28. februar 2005 - 18:28 #16
ja computerne skal så være sat til SUB.
Avatar billede kh-radio Nybegynder
01. marts 2005 - 17:07 #17
Hej i er nok gale på den! Inde i sub kassen er der et ræle som er slidt op efterhånden eller en dårlig lodning som gør at ræleet stå af!!!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
01. marts 2005 - 17:09 #18
Det dækker min garrenti vel på?
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
02. marts 2005 - 00:49 #19
Det kan godt være jeg rammer fuldstændigt ude for feltet, men jeg har to gange oplevet klik lyde i mine højtalere, den ene gang fordi det var mange computere der var tilkoblet en server, som ikke kunne følge med, og så stod højtalerne og klikkede, din computer er sandsynligvis ikke tilsluttet en server, men måske er det dit internet, fordi det går igennem en viderkobler(eller hvad man nu kalder det) altså dit internet kommer igennem et modem, som videruddeler netværket, og hvis den ikke kan følge med kan der også opstå en kliklyd. hvis en af disse ting er problem, skal du nok kigge på noget opsætning.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
02. marts 2005 - 12:55 #20
læg et svar
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
03. marts 2005 - 16:29 #21
Ligegyldigt hvad der står oppe over så vær ikke bange for at spørge dig for, spørg evt. producenten af dine højtalere for de må jo være de første til at vide det.

Iværtfald ved jeg at der i loven står at der er 2 års garanti ligegyldigt hvad (sålænge du ikke har midhandlet noget :D)

Så spørg producenten og vær venlig, og hvis du ingen vejne kommer med det, så må du jo hive de hårde skyts frem :D (kun hvis absolut nødvendigt da de tit bliver mindre medgørlige ;D)

Ligegyldigt om vi er små eller store eksperter kan vi ikke altid sætte os hundrede procent ind i andres problemer, så spørg jer for hvis i / du kan.