Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 14:35 Der er 8 kommentarer

PC lukker og genstarter uden varsel

Har haft nogle problemer med at min PC med Windows XP Professional pludseligt lukker og genstarter når jeg sidder og arbejder. Det er sket i Outlook, Excel og Word (Office 2003).

Jeg skiftede så en masse hardware(bundkort, processor, CPU-køler og RAM) og geninstallerede alt. Men jeg har stadigvæk dette problem.

Det har selvsagt givet mig utrolig dårlige nerver og jeg trykker Ctrl + S hvert andet sekund fordi den kan lukke ned på et milisekund hvert øjeblik det skal være.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med det problem.

Mvh Jon
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 14:38 #1
Måske din cpu som bliver for varm?
Før vi kalder det et sikkert hardware problem så prøv lige at gøre følgende.

Højreklik på denne computer... vælge egenskaber... tryk på avanceret og i start og genoprettelse trykker du på indstillinger ... fjern flueben i genstart automatisk ved fejl.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 15:46 #2
Tak for svaret! Er der et sted fra Windows hvor man kan tjekke temperaturen på CPU'en? Jeg har en kæmpe køler på(det var noget af det nye jeg købte) så jeg ville umiddelbart tro at det var i orden, men det skader da ikke at tjekke det.

Jeg har prøvet dit tip. Det lyder fornuftigt og jeg vender tilbage når jeg har testet et stykke tid.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 15:53 #3
Jeg tjekkede lige temperaturen fra Bios/opstart og den viste 40 Celsius.
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 15:57 #4
Det er faktisk en almindelig pæn temperatur du har på den... så næste gang undersøge vi lige dine ram;) Men som om mit forslag hjalp i første omgang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2005 - 16:26 #5
Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 16:38 #6
Øøøh ja, det er et andet problem jeg har. Men det er ikke relateret til dette problem, som indtil videre ser ud til at være løst i øvrigt. Håber jeg da.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 17:48 #7
Nå, det er vist ikke det alligevel desværre. Jeg havde lige et lyncrash fra Excel hvor den gav mig følgende blå skærm:

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: OPML4WKM.DLL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Og en masse mere.

Giver det mening?
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 17:50 #8