Avatar billede jonjagd Nybegynder
26. februar 2005 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brugerprofil kan ikke se hjemmesider

Jeg har et meget mærkeligt problem. Har haft nogle probleme rmed at min PC med Windows XP Professional pludseligt lukker og genstarter når jeg sidder og arbejder i et Office 2003 program. Så jeg afinstallerede Servicepack 2 (har hørt at det ofte giver problemer) men så kunne jeg ikke se halvdelen af min harddisk på 200GB. Desuden kunne jeg nu pludseligt ikke gå på nettet.

Det der var mærkeligt var dog at jeg godt kunne køre Messenger og opdatere virusdefinitioner samt køre Windows Update. På den måde fik jeg geninstalleret Servicepack 2. Men jeg kunne stadig ikke se hjememsider i hverken Explorer eller Firefox.

Så prøvede jeg tilfældigvis lige at logge på med en anden profil og den profil kan godt se hjemmesider.

Hvordan får jeg ændret min egen profil til at kunen se hjemmesider igen?

Mvh Jon
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2005 - 16:55 #1
Det er ikke præcist til at sige hvad er gået galt men jeg vil tro at der er sket noget i registry for den profil.
Du kan løse problemet ved at bruge den nye profil og så kopiere dine mapper over fra c:\documents & settings \profilnavn    f.x. desktop+ my docuuments +favorites startmenu evt. andre

altså kopiere de dele af den gamle profil som du vil beholde - til den nye.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
27. februar 2005 - 10:55 #2
Ja det var jo en oplagt løsning, og det virker da også. Så tak for hjælpen. Pointene er dine.