Avatar billede shansen Nybegynder
25. februar 2005 - 22:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Startside overtaget popopside ved hvert klik

Min datters PC bliver hijacked af en side der hedder about:blank som kommer til at stå i browserens adresselinie. about:blank sætter sig selv som startside. Hver gang jeg henter en ny side frem kommer about:blank i et popopvindu sammen med andre popups med advarsler om at maskinen er inficeret.

Jeg har kørt SPYBOOT og HIJACKTHIS med følgende resultat:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\Xhrmy.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\vsmon.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\MINILOG.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\CDUZ2JG1\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: NavErrRedir Class - {0199DF25-9820-4bd5-9FEE-5A765AB4371E} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {736F3204-B72C-434B-A2D1-0EA666DE1677} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [xhrmy] C:\WINDOWS\Xhrmy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SearchUpgrader] C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader\SearchUpgrader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8D13D981-80EF-4E8C-808D-E2C089EEF15A}: NameServer = 193.162.153.164,194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{8D13D981-80EF-4E8C-808D-E2C089EEF15A}: NameServer = 193.162.153.164,194.239.134.83
O18 - Filter: text/html - {D9E6C777-F304-44A0-8441-483B453C6FB3} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
O18 - Filter: text/plain - {D9E6C777-F304-44A0-8441-483B453C6FB3} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: TrueVector Basic Logging Client (minilog) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\minilog.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 23:21 #1
Jeg kan godt lige tage første runde af rensningen :-)
Avatar billede shansen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:37 #2
Tak for det
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 23:38 #3
Når jeg skrev at jeg ville tage første runde er det fordi jeg nok ikke kan kigge forbi før engang på mandag igen. Jeg synes dog bare du skal køre denne vejledning så hurtigt som muligt (som du kan se, er det en omfattende procedure, der venter dig), og så lægge en ny log herind når du er klar til det. Så kan det meget vel tænkes at der er andre, der vil checke den efter i mellemtiden. Og ellers skal jeg som sagt nok vende tilbage på mandag.

Hent CWShredder her:
http://cwshredder.net/bin/CWShredder.exe
Placer den i sin egen mappe. Du skal bruge det senere

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Hent og gem også dette lille fix. Du skal også først bruge det senere.
https://beta.activeupdate.trendmicro.com/fixtool/fixagentv1.0007.zip

Herefter køres CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.
Kør programmet, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.
Stadig i Regedit.
Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Genstart fejlsikret tilstand (tast f8 under genstart og vælg fejlsikret) og uden forbindelse til Nettet.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: NavErrRedir Class - {0199DF25-9820-4bd5-9FEE-5A765AB4371E} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {736F3204-B72C-434B-A2D1-0EA666DE1677} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [xhrmy] C:\WINDOWS\Xhrmy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SearchUpgrader] C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader\SearchUpgrader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O18 - Filter: text/html - {D9E6C777-F304-44A0-8441-483B453C6FB3} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
O18 - Filter: text/plain - {D9E6C777-F304-44A0-8441-483B453C6FB3} - C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
-------------------------------------------------------------------

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet følgende filer – måske kan du ikke finde dem alle.
C:\DOCUME~1\Ejer\LOKALE~1\Temp\se.dll
C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL
C:\WINDOWS\System32\cnah.dll
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\Xhrmy.exe

Slet følgende mapper (med indhold):
C:\PROGRA~1\INCRED~1\
C:\Windows\Creator\
C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader\

Kør Fixtool som du tidligere hentede.

Kør nu programmet mwav
Klik på den fil du har hentet: mwav.exe Klik på unzip og det pakker sig ud i en mappe som det selv opretter på C:\Kasperskky – klik på OK.

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Klik på scan.
Lad scanneren fjerne alt hvad den selv foreslår. Det kan godt tage et par timer, men den er også meget grundig. :-)

Genstart din computer normalt.
Hvis du ikke allerede har Ad-Aware, så hent og installer programmet. Opdater det straks efter installationen - inden du kører en scanning. Fjern alt hvad programmet finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Genstart

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Genstart, kør en scanning med hijackthis og kopier en ny log herind til test. Brug denne gang en nyere version af HJT, som du kan downloade herfra:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 23:44 #4
ejvindh > jeg kigger lige med, og skal nok køre videre hvis du ikke er til stede.
(læg lige et svar med det samme, så brugeren kan afslutte når loggen er ren)
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. februar 2005 - 23:48 #5
Tonnybrandt: Tak for det - så er han da i hvert fald i trygge hænder :-)
(og nu ikke noget med at være for beskeden, hvis der bliver pointfordeling inden jeg kommer tilbage :-))
Avatar billede shansen Nybegynder
26. februar 2005 - 13:00 #6
Hej ejvindh/Tonnybrandt

Nu har jeg gjort alt jeg fik besked på. Der skulle gøre meget og slettes en del.
Det ser ud til at problemet er løst. Det er jeg meget glad for og I skal have mange tak. Min datter (10 år) har nok en uforsigtig måde at bruge nettet på, men hun har det sjovt med det.

Som det sidste kørte jeg hijackthis igen med følgende resultat:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\minilog.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\totalcmd\TOTALCMD.EXE
c:\SVH\download\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/nyheder
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8D13D981-80EF-4E8C-808D-E2C089EEF15A}: NameServer = 193.162.153.164,194.239.134.83
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{8D13D981-80EF-4E8C-808D-E2C089EEF15A}: NameServer = 193.162.153.164,194.239.134.83
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: TrueVector Basic Logging Client (minilog) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\minilog.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 13:04 #7
Det har du gjort godt, for loggen er ren *s*

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Endvidere er Microsofts Antispyware bestemt også et program der er værd at anbefale efter min mening:
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
Avatar billede shansen Nybegynder
26. februar 2005 - 14:35 #8
Hej ejvindh/Tonnybrandt

Endnu engang mange tak.

Jeg kan så vidt jeg ved ikke give jer begge points selvom jeg gerne ville. Ud for accepter står ejvindh så nu klikker jeg Accepter.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 15:11 #9
Velbekomme :)

Det var grunden til at jeg ikke lagde et svar.
Jeg skal ikke have point blot for en kontrol. Det er ejvindh der har lavet alt arbejdet *s*
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2005 - 09:07 #10
Men tak fordi du bekræftede det, og gav shansen de afsluttende råd - Tonnybrandt. :-)

shansen: Jeg takker for point :-)

I tillæg til de råd Tonnybrandt har givet, plejer jeg også gerne at råde til at man opgraderer sin windows-installation til service pack 2, idet den indeholder mange gode sikkerhedsrettelser.
http://windowsupdate.microsoft.com/

Der har ganske vist været nogle problemer med den, men på nedenstående link er nogle tips til hvordan man undgår de fleste af dem:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1mm
(Inden du installerer Sp2 kan du nøjes med bare at følge pkt. 1-4. Bliver der problemer kan du hente hjælp i de links som angives efterfølgende)

Hvis du ikke ønsker at tage chancen med sp2, så er det under alle omstændigheder en god ide at sikre sig at du har de nyeste sikkerheds-rettelser som fungerer til SP1.