Avatar billede ockholm Nybegynder
25. februar 2005 - 22:38 Der er 3 kommentarer

Jumper placering for formatering?

Jeg har en Maxtor 120 gb harddisk som jeg gerne vil formatere. Problemet er bare, at der er problemer med min XP installation, så windows vil ikke starte op, så ville høre om jeg kan formatere harddisken blot ved at ændre på jumpernes placering? Og hvordan skal de så sidde?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. februar 2005 - 22:48 #1
Det kan du absolut ikke. Formatering kan du gøre via en bootdisk eller under installation af XP.
Avatar billede snaptil Nybegynder
25. februar 2005 - 23:10 #2
kan du ikke boote på din windows cd?
du kan formatere hele harddisken når du installere windows på ny, og evt dele den op i mindre dele.
hvis du har to harddiske i, skal jumperen på den ene harddisk indstilles til master og den anden til slave.
har du bare en, sætter du bare jumperen i den plads der passer som master. det er det eneste du bruger jumperne til!
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2005 - 23:31 #3
ockholm - hvad med denne her http://www.eksperten.dk/spm/594346 ?