Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til fjernelse af spyware

Hejsa

Er der en som vil hjælpe mig med at fjerne alt det spyware, som jeg helt sikkert har på min PC??

Hvilket progam skal jeg bruge??
Og vil du hjælpe med at gennemgå det??
Avatar billede amigafreak Nybegynder
25. februar 2005 - 22:42 #1
Start med at hente Ad-aware fra download.com hér http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5
og spybot s&d  hér http://www.safer-networking.org/en/download/

klik på de filer du får hjem og jeg mindes at de selv foreslår at gå igang, så snart de er installeret ...
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 22:43 #2
Hvad gør disse programmer??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 22:44 #3
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 22:46 #4
Tak tonny

Jeg kommer med logen om lidt!
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 22:47 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:47:54, on 25-02-2005
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\WINNT\System32\MsgSys.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates1.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe
C:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: IncrediFindBHO Class - {5D60FF48-95BE-4956-B4C6-6BB168A70310} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com
O2 - BHO: F1 Organizer Class - {00000EF1-0786-4633-87C6-1AA7A44296DA} - C:\WINNT\System32\ATPART~1.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NavErrRedir Class - {5D60FF48-95BE-4956-B4C6-6BB168A70310} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {90A29DA5-D020-4B18-8660-6689520C7CD7} (DmiReader Class) - http://support.euro.dell.com/global/apps/systemprofiler/PROFILER.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINNT\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Proxy Service (ccPxySvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: Norton Personal Firewall Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINNT\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 22:53 #6
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 22:56 #7
Faktisk var der ikke ret meget i loggen.

Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: F1 Organizer Class - {00000EF1-0786-4633-87C6-1AA7A44296DA} - C:\WINNT\System32\ATPART~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINNT\web\related.htm

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\Web_Rebates

Filer:
C:\WINNT\System32\ATPART~1.DLL

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:01 #8
Jeg kigger på det!
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:27 #9
Så er det kørt...
Virusprogrammet fandt 5 ting.

Hvad med disse:
R3 - URLSearchHook: IncrediFindBHO Class - {5D60FF48-95BE-4956-B4C6-6BB168A70310} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL (file missing)
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:24:35, on 25-02-2005
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\WINNT\System32\MsgSys.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: IncrediFindBHO Class - {5D60FF48-95BE-4956-B4C6-6BB168A70310} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL (file missing)
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {90A29DA5-D020-4B18-8660-6689520C7CD7} (DmiReader Class) - http://support.euro.dell.com/global/apps/systemprofiler/PROFILER.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINNT\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Proxy Service (ccPxySvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: Norton Personal Firewall Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINNT\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 23:35 #10
Denne:
R3 - URLSearchHook: IncrediFindBHO Class - {5D60FF48-95BE-4956-B4C6-6BB168A70310} - C:\PROGRA~1\INCRED~1\BHO\INCFIN~1.DLL (file missing)
er Incredimail. Hvis ikke du bruger det kan du fjerne linien.

Den anden:
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com
skal faktisk fjernes. Jeg havde forvekslet den med en anden "ren" linie.

Men ellers er loggen ren.

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Envidere synes jeg du skal prøve Microsofts spyware-scanner, der også har realtime protection indbygget. Jeg kører selv med den og er godt tilfreds.
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 23:36 #11
Og sidste punkt som jeg først ser nu:

Du bør opdatere din pc med windows 2000 Servicepack 4
Den kan du hente her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:38 #12
skal jeg køre i "Fejlsikker tilstand" får at fjerne de sidste 2 linier?
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:38 #13
1000 tak for hjælpen.
Du får alle pointene....
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:40 #14
Fed download side....takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 23:42 #15
Nej, du behøver ikke gå i fejlsikker tilstand. Der burde ikke være nogen problemer med at fjerne de 2 linier *s*

Og velbekomme.

Du accepterer mit svar ved at markere mit navn nede til venstre og trykke accepter ..
(hvis du ikke vidste det)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. februar 2005 - 23:45 #16
Ok.
Som sagt....1000 tak for hjælpe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 23:45 #17
Velbekomme og takker for point :)