Avatar billede cloneman Nybegynder
25. februar 2005 - 22:26 Der er 2 kommentarer

Cubase Midi - Audiophile usb.

Jeg har fået et seriøst Midi Problem.
Jeg kører med:
Cubase Sx 2.2
Audiophile USB Fra M-Audio.
Roland Midi Keyboard (JV90)

ABit IC7-G Motherboard
Pentium 4 Prescott 3.0Ghz - 800 mhz FSB Hyperthreading.
1 GB Samsung Pc 2700 Ram.
Og 200 GB 7200 rpm Hardiske.

Min Midi timing er helt i mosen.
Når jeg optager et midispor afspiller den vha. mine ASIO drivere fra mit audiophile lydkort, helt perfekt.
Men når den skal indsætte midi notes, indsætter den dem ½ takt før mit locator punkt, hvilket betyder at metronomslaget efterfølgende ikke passer til hvad man rent faktisk spillede, samtidig med at den samler de toner der ramte før locatoren, lige op af første slag ved locatoren.
Den afspiller gamle projekter uden problemer, da midi notes'ne jo er placeret korrekt i forvejen. Men den kan altså ikke finde ud af at placere dem rigtigt nu ved indspilning.

Tidligere fungerede det helt perfekt med:
ECS P4S5A DX+ Motherboard
Pentium 4 Northwood2 2.4 ghz.533 FSB
Og ellers det samme hardware.

Jeg er ved at være en desperat mand, da jeg jo købte mit nye hardware for at få lidt flere spor at lege med ved playback.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. februar 2005 - 00:39 #1
Det er et vildt skud i tågen, men kan det mon være at din USB på PC'en kun kører USB 1.1 og ikke 2.0? Har du prøvet at sætte den i andre USB portE?
Avatar billede cloneman Nybegynder
26. februar 2005 - 18:03 #2
Ja det har jeg, men ligemeget hjalp det.
Og samtlige porte er USB 2.0