Avatar billede computermona Nybegynder
25. februar 2005 - 17:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ADWARE.ISTBAR mm. HJÆLP!

Jeg har følgende virusser (adware):

Adware.Istbar
Adware.Istbar!Dl
Adware.Webrebates
Adware.Netoptimizer
Adware.180Search
Packed.Adware

Jeg har NortonAntiVirus helt opdateret og windows helt opdateret.
NAV har fundet disse virusser og jeg har læst hvordan man skal fjerne dem, det eneste problem er bare at jeg ikke kan. Jeg kan godt få, netoptimizer, istbar og 180search væk, med "enkelte fix" programmer fra symantec. Istbar forsvinder dog ikke og de andre kommer hurtigt tilbage.
Når jeg ikke lige har fjernet så meget jeg kan har jeg 21 virusser (mange af de samme navne). Jeg kan få det ned på 9 men resten kommer hurtigt tilbage. jeg har cookie sikkerheden på medium.
Hvordan kan jeg få de her virusser væk?
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 17:14 #1
Download hijackthis herfra
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den der hvor du har gemt hijackthis.exe filen. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede computermona Nybegynder
25. februar 2005 - 17:25 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:24:00, on 25-02-2005
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
D:\Programmer\NORTON - antivirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\NORTON - antivirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
D:\Programmer\NORTON - antivirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
D:\Programmer\daemon-tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccLgView.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Programmer\winRAR\WinRAR.exe
D:\Backup\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\NORTON - antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\NORTON - antivirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\daemon-tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] D:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ATI Launchpad] "C:\Program Files\ATI Technologies\main\launchpd.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D608CB3A-F146-4C60-A7EB-9A5337DB5108}: NameServer = 212.54.64.170,212.54.64.171
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINNT\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINNT\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\NORTON - antivirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - D:\Programmer\NORTON - antivirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\NORTON - antivirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Var det det du skulle bruge?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 18:50 #4
Hent og opdater Ad-Aware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Installer det og opdater det online, vent dog med at scanne.

Hent denne engangs scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Men vent med at scanne.

Hent og installer Microsoft Beta Antispyware.
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Genstart så i fejslikret tilstand, og log ind i fejlsikret tilstand med den samme bruger som i normal tilstand.

Kør en scanning med ALLE 3 værktøjer.

Genstart normalt og fortæl om værktøjerne kunne få bugt med de forskellige adware.

Din HiJackThis log er ren, så det snavs du har inde kan ikke ses deri.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 19:18 #5
Hej computermona

Ja det var det jeg skulle bruge om som TonnyB siger er der ikke noget snavs at se i loggen:/
Vent med at afslutte spørgsmålet og ligeså snart der dukker en af de ting du nævner i spørgsmålet op så scan med hijackthis og kom med ny log.

Hvordan kan du se at du stadig er inficeret med Istbar ?
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
25. februar 2005 - 21:36 #6
Avatar billede computermona Nybegynder
01. marts 2005 - 14:36 #7
hmm jeg har prøvet det der crap... jeg tror jeg har fundet ud af det dog... Jeg tror ikke virusserne fungerer endnu, men at det bare er exe filer osv. der ligger tilbage som NAV bliver ved med at finde... jeg poster en ny hvis problemet kommer tilbage men efter jeg har slettet de forskellige filer manuelt kan den ikke finde mere :/ men hvis i siger den er ren så er det måske kun nogle irreterende filer der ligger tilbage.... Tak for hjælpen i øvrigt :)
Avatar billede computermona Nybegynder
01. marts 2005 - 14:41 #8
hmm jeg ved ikke hvordan jeg lukker den så jeg skriver et svar til mig selv og tager den som det rigtige! jeg poster en ny hvis det kommer igen. Endnu engang tak for hjælpen!