Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 11:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MSC++ problemer!

Jeg har oplevet op til adskellige gange at Microsoft's Visual C++ 6.5 (paa min XP) crasher den ene gang efter den anden! Jeg har ingen anelse om hvorfor! Jeg kan eksempelvis have noget kode som den kompiler fint, men saa snart jeg aendre klidt i koden, eksempelvis tilfoejer noget saa basalt som en integer eller lign. crasher den. Hvorefter jeg bliver noedt til at bruge TaskManager til at lukke VC++, og derefter at aabne den igen. I vaerste tilfaelde har jeg vaeret noedt til at genstarte min computer for at det virker.

Jeg kan meget godt lide VC++ IDE, hvis bare den ville vaere lidt mere stabil! Er der andre der har haft lign. problemer? Og er der nogen der har nogle tips til at faa VC++ til at kompile mere stabilt! Mange af mine universitets venner har oplevet den noejagtige samme problem. Jeg har ogsaa proevet Dev-C++ (Gratis kompiler) men saa snart jeg laver nogle store klasser der arver hinanden, sker der nogle maerklige IDE fejl! Saa som at den tror at mit projekt ikke laengere er aabent osv.!
Avatar billede jpk Nybegynder
25. februar 2005 - 11:50 #1
Jeg har brugt Visual Studio 5, 6, og 7.x (.NET) gennem årene og som med alle programmer, er der mindre fejl og mangler. Jeg har dog ikke haft problemer som dem du beskriver, uden de har skyldtes hardwarefejl (fx defekt RAM).

Jeg har iøvrigt aldrig hørt om VC++ 6.5, er du sikker på det er versionsnummeret?
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 12:04 #2
Ooups! Det version er 6.0!
Jeg fik den gratis med en bog der hedder:
"C++ How to Program (4th Edition)"
ISBN: 0130384747
Skrevet af: Harvey M. Deitel
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 12:07 #3
Andre kompilere virker fint paa min coimputer! Eksempelvis min Delphi kompiler virker upaaklageligt! Saa jeg tror ikke det er min computers hardware! Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med andet software overhovedet!
Avatar billede jpk Nybegynder
25. februar 2005 - 12:12 #4
Der er, så vidt jeg husker, 6 service packs til VS6.
Er det kun VC++ du har, eller der det hele pakken?
Jeg ved ikke om du kan bruge de service packs hvis du kun har VC++, men det var måske et forsøg værd?
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 12:30 #5
Den der Service Pack er det ikke kun for Visual Studio? Eller kan den ogsaa bruges til VC++ 6.0?
Avatar billede jpk Nybegynder
25. februar 2005 - 12:36 #6
Som jeg skrev, så ved jeg det ikke...
Men du kan jo prøve. VC++ er jo en del af VS.
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2005 - 12:45 #7
Naa men det tror jeg at jeg vil proeve... mange tak for tippet!
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2005 - 14:06 #8
jpk>> Det virkede! Mange mange tak skal du havde! Nu virker MSVC++ fortinligt godt - og det var selv om jeg ikke havde installeret hele Visual Studio pakken!

Smid et svar saa jeg kan give dig points!
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2005 - 14:09 #9
okay...