Avatar billede leneberger Nybegynder
25. februar 2005 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP 5400c scanner grønt og lavtopløseligt

Hejsa,

lige pludselig scanner min HP 5400c med grøn baggrund og i meget dårlig opløsning. Har forsøgt at adjuste her og der samt resette indstillinger. Er hardwaren mon simpelthen i stykker?

Softwaregeninstallation også afprøvet uden resultat.

/Lene
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. februar 2005 - 11:22 #1
Uden at vide det store om scannere vil jeg tro at du har mistet en farve i dit scanner element. Dette gør at billederne bliver grønne og mister en del af deres opløsning.

Har selv en scanner magen til.
Avatar billede leneberger Nybegynder
25. februar 2005 - 11:26 #2
Dvs. den er til rotterne? Ikke til at rette softwaremæssigt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. februar 2005 - 11:30 #3
Nej. Den er nok til rotterne. Det kan da være en SW indstilling, men jeg tvivler.

En scanner scanner normalt farverne Rød, Grøn og Blå. Det er ikke utænkeligt at de endda hver bidrager en del til opløsningen. Hvis en farve "dør" bliver den dominerende (eller også gør de andre) og samtidig kan opløsningen falde.

Din HP kan måske repareres, men en ny scanner er i dag billigere end en teknikers timeløn. Hvis du kender et elektronik geni, eller ligende, så lad ham se på den, det kan jo bare være en knækket ledning, der let kan repareres.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. februar 2005 - 11:34 #4
Du kan prøve at se om den vil lave en selvtest:

HP Scanjet 5400 series scanners

Disconnect the USB cable and the power cable from the scanner. Make sure the power cable is still connected to the power source.

Press the Scan and Email buttons at the same time, while plugging the power cable back into the scanner. The scanner will enter a Demo Mode.

Press the Cancel button on the scanner to start the test.

To end the test, disconnect and reconnect the power cable without holding the buttons down.
Avatar billede leneberger Nybegynder
25. februar 2005 - 11:43 #5
En hel million tak! Jeg gennemførte selvtesten og nu scanner min hp helt korrekt!

Send lige en linie som svar, så kan jeg give dig point.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. februar 2005 - 12:48 #6
Svar. Det var et skud i tågen. Det kunne jo være en fejl i scanneren firmware. En selv test nulstiller normalt den slags.