Avatar billede jonsey Nybegynder
25. februar 2005 - 02:20 Der er 2 kommentarer

Faktura Bogførings dato e ældre end sidste bogførte..

Har et problem,

Er noget vandt (navision DOS) bruger , PC plus m.v.

Vi har i vores virksomhed løbende faktureringer mindre salg, kontant salg dagligt 2 - 3 faktura'er,

Der ud over har vi bogføring (Faktura) af bonruller 2-3 gange pr. månde, disse fakturer vi får at få den enkelte bonruller ind på debitorer der eks. hedder KASSE 1 , KASSE 2, KASSE 3.

Disse Bonruller er for perioder eks.
fra. 1 -1 -2005 til 31-1-2005 (een måned) Jeg vil nu den. 7-2-2005 efter afstemning af denne bonrulle, gerne bogføre den pr. sidste dato for bonrullen. d. 31-1-2005,

MEN nnææ her er problemet, !! For den hhv. 3 - 2 og 5 -2 -2005 har vi lavet 2 x kontant faktura'er og nu kan der kun bogføres SENERE end den. 5-2-2005.... !!

(kender godt reglerne om løbende faktureringer//bilagsnummer serier m.v.) Har aldrig været et problem i Navision.(dos)

PLEASE, hvad gør jeg..
(ja, udover ikke at skrive faktura før bonruller er bogført) !

Mange point, og alle relevante HJÆLPERE kan få en bid..
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
25. februar 2005 - 17:11 #1
SummaSummarum vil ikke acceptere at du bogfører faktura bagud. Så svaret er : Nej det kan du ikke. Men på den anden side så forstår jeg ikke at du laver fakturaer og ikke bogfører bonrullerne direkte i kassekladden, dér kan du nemlig godt.
Avatar billede lsw Nybegynder
21. april 2005 - 16:03 #2
Du kan godt bogfører / skrive faktura tilbage i tiden, det forudsætter blot at du ændre dystemdatoen i windows. Der kommer en fejlmeddelse som skal acceperer om datoen - men det virker !