Avatar billede kelroy Nybegynder
24. februar 2005 - 18:43 Der er 4 kommentarer

RAID forbindelses problemer!

jeg har så den ære af at har problemer med mit RAID system!...

Problemet ligger i, at jeg nogen gange mister forbindelsen mellem bundkort og hardisk... altså kun den ene array!.. Problemet opstår så snart jeg rykker lidt rundt på SATA kablerne!!!.. i starten troede jeg, at hardisken var defekt! den fik jeg skiftet, men problemet blev ved med at opstå!

Nogen som kan give mig en forklaring på det???

Har ASUS P4C800 og 2x WD Raptors... Plus en Chieftec 420 W strømforsyning.

MANGLER VIRKELIG HJÆLP!!

Mvh. Steffan Andersen
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2005 - 18:46 #1
siger du at problemet opstår når du rykker lidt rundt på kablerne ? skulle du så ikke måske lige presse dem ordenligt på, eller forstår jeg dig ikke rigtigt ?
Avatar billede kelroy Nybegynder
24. februar 2005 - 18:48 #2
Jo det virker som om de skal sidde i en bestemt position! altså kablerne!.. Men det er ikke noget med at presse dem ordentligt ind!.. for de kan ikke komme mere ind!.. Der er som om man skal lege lidt med dem før der er forbindelse! Og hvis jeg tager den ene ud!.. altså fra det Array der er problmer, så laver den total ged i windows når den er sat i igen!..

Alt dette foregår self med alle ledninger fra commen!.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2005 - 18:50 #3
okay, det vil sige du har forsøgt med nye raid kabler, og tjekket benene på dine diske ?
Avatar billede kelroy Nybegynder
24. februar 2005 - 19:16 #4
Jamen jeg troed også først det var noget på min hardisk!... Men fik den skiftet og det ændrede ikk noget!!!,, Har ikke forsøgt med nye raidkabler!...

Men kunne der være noget galt med mit bundkort?