Avatar billede split87 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sort skærm lidt efter opstart af XP pc

Hej,
jeg har et ret skidt problem med min pc. Her er hvad der sker:
Jeg tænder pc'en, skærmen starter, jeg ser den blå "HP Invent start, skærmen bliver i kort tid hel sort, derefter et hurtigt glimt af Windows XP loading, så sort skærm igen inden den overhovedet blir færdig med at loade, så et glimt af den blå baggrund hvor man vælger brugerlogin, og så derefter sort skærm konstant.
Første gang det skete, virkede den igen efter et par opstart, men gør den ikke.. har en masse vigtigt liggende så håber meget der er nogle der kan hjælpe!! TAK
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2005 - 18:33 #1
forsøg lige at starte den i fejlsikret tilstand ...
Avatar billede badmanndk Nybegynder
24. februar 2005 - 18:39 #2
Tryk F8 under opstart for at komme i fejlsikret tilstand
Avatar billede split87 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:03 #3
det tænkte jeg også.. men der sker nøjagtig det samme, lige så snart jeg kommer ind på oversigten om hvilken tilstand jeg vil opstarte i, kan jeg kun nå at gå et par linjer op før der bliver sort skærm, vedvarende..
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2005 - 19:05 #4
har du passiv eller aktiv køler på dit grafikkort ? tjek lige hvor varmt chipsettet bliver.. !?! ... eventuelt med en lidt små våd tommelfinger...
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2005 - 19:07 #5
Avatar billede split87 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:08 #6
har ingen anelse om den er aktiv eller passiv.. kan du forklarer lidt mere specifikt hvad jeg gør.. Af med kabinettet ik' og så chipsettet?!?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. februar 2005 - 19:11 #7
jo tag kabinnettet af, og på graffikkortet sidder der en blæser, eller eventuelt bare en passiv køler, du ved, en lille radiator, ofte sort... hold lige en finger på denne og mærk temperaturen på denne, den kan jo være at grafikkortet bliver for varmt, hvilket det lader til !
Avatar billede split87 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:14 #8
ok.. jeg prøver lige at rode lidt med det..
Avatar billede split87 Nybegynder
24. februar 2005 - 23:17 #9
"Radiatoren" på grafikkortet er ikke varm... det er en lille blæser med en "radiator" omkring... undskyld jeg først svarer nu, men siden har været nede tror jeg, har først kunnet komme ind på den nu..
Avatar billede split87 Nybegynder
25. februar 2005 - 00:15 #10
>magictouch> med hensyn til den repair, så har jeg ikke xp-installations cd-rom eller noget som helst.. den er købt med det installeret, uden medfølgende cd'er mm..
Kan der være andre årsager til mit problem?? er det et virus-angreb eller et hardware problem??
Avatar billede jokkejensen Novice
25. februar 2005 - 06:12 #11
det er et hardware problem....
Avatar billede split87 Nybegynder
25. februar 2005 - 14:22 #12
Hej igen, jeg har fundet ud af det.. selvom pc'en kun er lidt over et halvt år gammel.. tænkte jeg det måtte være skærmen.. jeg pluggede en anden skærm til og problemet var løst.. min splinternye fladskærm virker altså ikke :(
Har i forslag til hvad der er galt med skærmen??
Stik mig lige jeres "Svar".. tak for hjælpen!
Avatar billede split87 Nybegynder
07. oktober 2006 - 17:55 #13
...