Avatar billede daniel24 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

print på fotopapir

Jeg skal lave 15 indbydelser med et billede på forsiden og tekst på den anden side.

Jeg har købt noget kongedyrt glossy fotopapir med glossy på begge sider.

Billedet på forsiden er et billede i grånuancer men med en linie med lyserød skrift.

Når jeg printer ud på min PSC 1315 printer bliver printet ikke som på skærmen. Der kommer både lidt blå og rødlige nuancer i billedet.

Hvad kan det være jeg gør galt. Det haster virkelig håber nogen har en ide

1000 tak for hjælpen

Daniel
Avatar billede badmanndk Nybegynder
24. februar 2005 - 18:14 #1
Det er ikke sikkert det virker, men prøv at sætte almindelig papir i og lav et prøveprint på det, det kan være papiret det er glat med.
Det kan også være den skal renses. Nogle printere har en indbygget "rensefunktion" i softwaren.
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 18:25 #2
Du skal også lige tjekke dine indstillinger inden du skriver ud. Du kan ændre i kvaliteten på udskriften - det kan være det hjælper.
Og det er en god ide at lave "prøver" på alm. papir.
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 18:25 #3
Og her var min ide selvfølgelig at lave kvaliteten bedre :o)
Avatar billede daniel24 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:37 #4
Har valgt "maks dpi" og "fotopapir" men det ser ikke ud til at hjælpe.. :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 23:32 #5
Der er en værktøjskasse til din printer.
Højreklik på din printer og vælg udskriftsindstillinger. Der bør være en fane der hedder noget i retning af Service. Derinde kan du justere og rense blækpatronerne. Start først med at justere dem og er det ikke nok kan du prøve at rense dem.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
09. marts 2005 - 09:24 #6
lukker