Avatar billede michaelc Nybegynder
24. februar 2005 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Notes - kalender - Bookning af møde for andre

Hej Eksperter,

Jeg har en bruger, som har en koordinerende rolle og derfor opretter et møde for 3 andre personer, hvor han ikke selv vil deltage. En af de andre vil have ændret tiden, det skal "koordinatoren" så tage stilling til (han er jo ejer af mødet). Kan det undgås ? Kan man være initiativtager for mødet og så udgå ?

Mvh. MC
Avatar billede keun Nybegynder
24. februar 2005 - 15:47 #1
Hej
Vil du ikke fortælle lidt mere hvordan jeres nuværende procedure er med boking af møder?
Avatar billede michaelc Nybegynder
24. februar 2005 - 15:55 #2
Jo, hvis jeg forstår hvad du mener ? Vedkommende booker et møde (Notes/dom 6.0.3), ved at invitere de 3 andre som "required to", tjekker tid og ressourcer og "Save and Send", Han vil så ikke involveres i deres ændring af tider eller lokaler m.m.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 16:11 #3
Ved Meeting, vil der altid være en som har Chair (Mødeholder) funktionen, han inviterer jo de andre til møde, det vil så vidt jeg ved kræve en tilrettelse af jeres mailfiles !
Avatar billede jogii Nybegynder
24. februar 2005 - 17:33 #4
Jeg plejer at oprette en slag afdelingspostkasse, som så meget naturlig får en kalender. Så opretter jeg en MailIn-entry i adressebogen til "afdelingen". Til sidst angiver jeg "afdelingen" som Ejer af postkassen.

Nu kan man oprette kalenderindlæg som møder og invitationer. Selvfølgelig er der nogen der skal være ansvarlig for at håndtere indbakken i sådan en "afdelingspostkasse".
Avatar billede michaelc Nybegynder
25. februar 2005 - 08:05 #5
Tak for kommentarerne, jeg tror jeg går efter din idé Jogii, den vil løse mit problem. Læg lige et svar !
Avatar billede jogii Nybegynder
25. februar 2005 - 10:01 #6
Du skal huske det med den "ansvarlige". Du kan evt. lave en agent eller en regel der sender en mail til den ansvarlige såsnart der dukker noget op i postkassen.
Kalenderen er også god til at planlægge en gruppes aktiviteter, fællesmøder, mærkedage (interne og eksterne såsom messer, udstillinger osv)
Avatar billede michaelc Nybegynder
25. februar 2005 - 10:10 #7
Ok, Tak