Avatar billede powernodes Nybegynder
24. februar 2005 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler drivere til bærbar

Jeg har et problem jeg ikke umiddelbart selv kan løse..

Case: Min lillebror købte for ca. 14 mdr. siden en ny bærbar pc hos Midt Data. Det er en "Snabel-a-computer"( http://www.snabel-a-computer.dk ).

Nu har han så formatteret den og har efterladt sine drivere i Odense - tror han (vi er i kbh), og skal til New Zealand iaften - helst med en bærbar der fungerer hehe...

For ca. en uge siden skrev jeg en mail til Midt Data hvor jeg bad om drivere tilsendt (Snabel-a har hverken adresse eller tlf på hjemmesiden). Her en uge efter skriver de at de stadig leder... så min konklusion er at min bror er en klovn og sælger yder ikke optimal support.

Kan I hjælpe med at finde ud af hvilke drivere jeg skal bruge??
På Snabel-a's hjemmeside kan man indtaste serial number, og så kommer der en driver liste frem (dog ikke downloadable):

· Intel Pentium M 1300 MHz Mobile Boxed

· Kingston 256MB DDR2100/266Mhz SODIMM

· Fujitsu 2.5''HD 20GB UDMA100 4200RPM

· Intel MiniPCI IEEE 802.11b / Wireless LAN kort

-Kan jeg bare få skidtet online kan XP vel selv finde resten.
Hjælp :o)
Avatar billede articfruit Nybegynder
24. februar 2005 - 12:32 #1
hvad er serienummeret?
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 12:37 #2
Download og installer Everest her:
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Programmet kan hjælpe dig med at identificere din hardware og linker til producentens hjemmeside hvor du kan downloade driverne.
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 12:38 #3
Kan den bærbare ikke komme på nettet kan du gøre det fra en anden PC, brænde programmet og installere det på den bærbare.
Avatar billede powernodes Nybegynder
24. februar 2005 - 12:49 #4
articfruit>> Serienr.: 80020628 - der vil du blot se det samme som jeg har pastet ind.

ulrik>> Okay det vil jeg prøve, render ned og køber nogle skiver med det samme.
Avatar billede powernodes Nybegynder
24. februar 2005 - 15:04 #5
Sådan, Everest hjalp med Ethernet controlleren, og nu er jeg online.
Tusind tak!
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2005 - 15:15 #6
Velbekomme
Tak for point :o)