Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 11:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med "default" database indstilling

Jeg administrerer en MS SQL database server, hvorpå flere forskellige databaser ligger. En af dem er en SuperOffice database, som er den der er problemet.

Når man via administrationspanelet i SuperOffice opretter en bruger, og giver denne tilkoblingsret, så oprettes et login på MS SQL serveren.
Det fungerer fint nok, men default databasen er så sat til Master, og ikke SuperOffice, og så virker det ikke...

Når jeg så via Enterprise Manager skifter default databasen på brugeren til SuperOffice, så virker det helt fint.

Denne manuelle tilgang er problemet

Jeg har haft fat i SuperOffice, og de siger at deres logins  virker når default databasen er Master?!?

Jeg søger en af to løsninger, den ene er hvordan kan jeg sørge for at nyoprettede brugere bliver sat til SuperOffice som standard database istedet for Master?

Den anden er, hvordan søger jeg for at med Master som default database, at brugerne automatisk bliver stillet hen til SuperOffice databasen? (denne her forstår jeg ikke helt selv, men man kan jo blive overrasket!)
Avatar billede jtbroad Nybegynder
24. februar 2005 - 11:31 #1
Selv har jeg ingen problemer...godt nok er default for useren sat til master men det skaber ingen problemer når jeg skal log in til SO.

Hvilken default har du sat i din ODBC?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
24. februar 2005 - 11:42 #2
Hvilke databaser er din CRM5 user sat med Admin rettigheder til?
Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 11:55 #3
Har du også flere databaser, også ikke SuperOffice db, på SQL serveren?

Jeg har sat SuperOffice som default i min ODBC, men det lader ikke til at den reagerer på det. Jeg har også prøve at slette ODBC'en og sætte den op tigen flere gange uden held.

Min CRM5 Bruger har rettigheder til Master (Public) og SuperOffice (Public og db_owner)

Kan det være de rettigheder der er problemet? Som sagt så opretter den brugeren helt fint på serveren...
Avatar billede jtbroad Nybegynder
24. februar 2005 - 12:09 #4
jeg har både flere forskellige db'er og flere SO databaser. Og som sagt ingen problemer.

Til gengæld har min CRM5 bruger ikke rettigheder til master kun SO databaserne
Jeg går ude fra at den user du logger ind i SOAdmin med er sat med SOADMIN role samt dbowner i deres sql user properties.
Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 12:25 #5
Nå så blev jeg lidt klogere, men har ikke fået løst problemet.

Jeg har nu prøvet at fjerne Master rettighederne til CRM5 brugeren, med det resultat at den nu ikke fjerner brugeren på SQL serveren, når jeg fjerner tilkoblingen, og brugeren i SOADMIN. Jeg kan til gengæld godt tilføje en ny bruger, og den tilføjes på SQL serveren når jeg sætter hak i tilkoblingen i SOADMIN.

Stadig står default databasen til Master, og brugeren virker først når jeg skifter den til SuperOffice.
Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 12:26 #6
P.S. administratorbrugeren i SO er dbowner og SOADMIN
Avatar billede jtbroad Nybegynder
24. februar 2005 - 12:47 #7
husker du at sætte hak i CRM5 i admin efter du har sat hak i tilkobling?
Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 12:59 #8
Jeps!

Det jeg siger er også at jeg kan stadig oprette en bruger, men jeg fjerner tilkoblingen (og CRM5), så forsvinder brugeren ikke fra SQL-serveren som før.

En nyoprettet bruger virker stadig heller ikke før jeg har ændret default databasen til SuperOffice
Avatar billede jtbroad Nybegynder
24. februar 2005 - 13:33 #9
under egenkaber for brugeren under fanen database access skulle der være flueben sat i superoffice db med permit som public og SOUser ( SOAdmin hvis admin bruger )
det selvom login har master som default db

Har prøvet flere gang men kan ikke gentage dit problem på mit system.
Avatar billede logiq Nybegynder
24. februar 2005 - 14:10 #10
Jeg kigger lige på det lidt senere, da alle brugere er logget på nu, så der er ingen ledige licenser at "lege" med...
Avatar billede jtbroad Nybegynder
02. marts 2005 - 16:03 #11
Har du haft nogen held?
Avatar billede logiq Nybegynder
21. juli 2006 - 08:25 #12
Det er nu MEGET længe siden jeg har været logget på eksperten.

Problemet er der stadig, men jeg har lært at leve med det. Det lader til at løsningen må være en nyinstallation af SQL serveren, men det har jeg ikke haft mod på.
Avatar billede jtbroad Nybegynder
23. juli 2006 - 15:10 #13
Check lige din table og administrator bruger under replikering i admin klienten.
Den skulle gerne være crm5 brugeren frem for sa brugeren.