Avatar billede newbiedev Nybegynder
24. februar 2005 - 10:17 Der er 3 kommentarer

Deploy af webproject i Microsoft Visual Basic .NET

Hej jeg er lidt newbie...

Jeg har lavet en solution i Microsoft Visual Basic .NET

Mine sidder er nu færdige. Hvordan får jeg dem overført til min webserver? Er der ikke en deploy funktion???

Håber på et hurtigt svar.
Avatar billede new_user Nybegynder
01. marts 2005 - 23:19 #1
Nu ved jeg ikke om hvad editor du bruger men bruger du Visual studio .NET skal du ikke tænke på deployment. det sker automatisk.. ellers kan du også manuelt lave en deployment på din IIS webserver. Du skal ind i mappen wwwroot under C:\inetpub. Der skal du lave en ny mappe men et sigende navn. Så skal du webdele den som det hedder. du skal højreklikke på den og vælge egenskaber og vælge fanebladet webdeling (engelsk: websharing ) der skal du tilføje et såkaldt alias som skal stå i url'en. når den er webdelt med et alias kan du skrive i browseren:

http://localhost/<alias>/dokumentnavn.aspx
Avatar billede devlen Nybegynder
08. marts 2005 - 15:05 #2
Hej,

Har et lignende spørgsmål.

Jeg bruger Visual SourceSafe sammen med Visual Studio .Net

Hvordan får jeg uploadet mine filer?

F.eks. i Microsoft Visual InterDev 6.0 kan man sige upload til website. Er der ikke lignende funktionalitet i Visual Studio .Net?
Avatar billede new_user Nybegynder
08. marts 2005 - 20:47 #3
Jo det skulle man kunne. Visual studio har en copy project funktion som kan kopiere et projekt fx op på en anden web server. Du går op i Project -> copy project og der kan man skrive en lokation ind. Der er lige en link til noget ved microsoft om det:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326356

Du skal gå ned under afsnittet "Copy a Project to a Remote Server" idet jeg forstår det som du vil lægge det op på en remote server. Der står ok beskrevet hvordan man gør.