Avatar billede draw Nybegynder
24. oktober 1999 - 14:36 Der er 7 kommentarer

ram

hej jeg har et problem.Jeg har 128 Mb ram.Men når jeg køre nuts and bolts 98 pc check fortæller den mig at der er 10 forskellige adr.den ikke kan skrive til i min fysike ram.Og da jeg har haft en del nedbrud her på det sidste tænkte jeg om det måske kunne skyldes det.Den låser som regel i store grafik tunge spil.Og er der nogen der kan fortælle mig hvad man kan gøre ved det?.Kan man Feks markere det område så windows ved at det ikke skal benytte dette område?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. oktober 1999 - 15:37 #1
Hmm, lyder umiddelbart som en defekt ramkreds... grimt!
Om du kan "mark as bad sector" i RAM må du få fra nogle af de andre her på eksperten... jeg vil mene at man bør kunne, men jeg ved ikke lige hvordan!
Avatar billede aleks Nybegynder
24. oktober 1999 - 18:59 #2
Desværre det er ikke muligt at markere en del af rammen som dårligt, kun hvis det er ECC ram og så gør det, det selv.

Men hvis klodsen er under et år gammelt så er der jo garanti på stangen. Ellers er det bare ærgeligt
Avatar billede spacey Nybegynder
24. oktober 1999 - 22:47 #3
De fleste ram har nu tre års garanti...
Så mon ikke du kan levere dem tilbage og få nogle nye?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
25. oktober 1999 - 08:07 #4
Det er nok en bytter ! Så gør som foreslået
Avatar billede gauntlet Nybegynder
27. oktober 1999 - 18:16 #5
Hej Draw.
Det er tilsyneladende en fejlkreds. Hvis du ikke kan mærke / se nogen fejl, andet end at N&B fortæller dig, at de er der, så LAD VÆRE med at sende den ind, til RMA-ombytning. dette er en (for dig) dyr løsning, eftersom forhandleren, vil teste den på en testbench, og se om rammen viser fejl.

Nå, ang. problemløsningen, kan du evt. køre et professionelt (mail mig evt. for at få et) TestBench program, hvor du kan lukke bad blocks på rammen, og derefter have en stabil ramklods igen.

mvh Gauntlet / fandens@begavet.dk
Avatar billede desperado Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:50 #6
det virker som en go ide
gauntlet !!

men jeg ville godt vide om du har flere RAM stænger i maskinen !

grunden er...
at det er slot 2 på RAM sokelerner der tester Rammen hastihed og mit råd vil være at tage den dårliste ramstang og sæt den i der
stil bois til autodetect
det har virket på en del snegle jeg har lavet ; ))

pøj pøj med det ; ))
Avatar billede gauntlet Nybegynder
28. oktober 1999 - 23:09 #7
Desperado:
jeg har 2 rammoduler i maskinen lige nu + 32mb onboardd (notebook pc).

mvh Gauntlet..

ps. og dit forslag er da heller ikke at kimse ad ;)