Avatar billede coreflight Nybegynder
23. februar 2005 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ISTsvc måske mistanke om en fil virus. HJÆLP!

Har i tilføj/fjern programmer fundet en fil. Den hedder ISTsvc. Gør den noget ved min PC?? når der klikkes på fjern kommer denne tekst frem:

Are you sure tou want to remove ISTsvc? Some free software repuire ISTsvc to be installed to continue to work. If you proceed with uninstallation, some software may stop working.
PROCEED WITH UNINSTALLATION? YES / NO.

Help!!
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2005 - 17:50 #1
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html (HijackThis). Kør programmet og klik på scan, klik på save log, kopier loggen og læg en kopi herind. Så ser jeg den igennem og guider dig videre.
Avatar billede coreflight Nybegynder
23. februar 2005 - 17:55 #2
det prøver jeg.. tak indtil videre
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2005 - 17:58 #3
Husk lige at lukke dit tidligere spørgsmål her på eksperten: http://www.eksperten.dk/spm/573530
Avatar billede coreflight Nybegynder
23. februar 2005 - 17:58 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\actboost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\cfgpwnz.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\adm\Lokale indstillinger\Temp\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wins32 Online] cfgpwnz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P0knqTeGB] C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P0+¿pÇL]ùÿ«a‹žg³YC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Wins32 Online] cfgpwnz.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

ved ikk om det er dette du mener?
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2005 - 18:08 #5
Ja, det er den. Jeg kan godt hjælpe dig med problemet. Man kan se ud fra loggen om du har snavs på computeren.
Avatar billede coreflight Nybegynder
23. februar 2005 - 18:10 #6
jamen så må du gerne hjælpe.. snavs?? som hvad??
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2005 - 18:31 #7
Du skal gøre følgende for at fjerne snavns, i form at spyware, på din computer.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 ved boot), og fix følgende linjer med hijackthis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=155214
O4 - HKLM\..\Run: [Wins32 Online] cfgpwnz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P0knqTeGB] C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power Scan] C:\Programmer\Power Scan\powerscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P0+¿pÇL]ùÿ  «a‹ž g³YC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Wins32 Online] cfgpwnz.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Microsoft boot system cfg32] actboost.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Lidt usikker på:
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
så den skal du ikke gore noget ved, ikke lige nu I al fald.

(3)
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Søg efter og slet nedenstående filer (stadig i fejlsikret tilstand):
cfgpwnz.exe
actboost.exe
C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
C:\WINDOWS\web\related.htm
… og disse mapper inkl. Alle filer:
C:\Programmer\ISTsvc\
C:\WINDOWS\pdfgtr.exe
C:\Programmer\Power Scan\

(4)
Start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer.

(5)
Genstart computeren normalt.
Lav en ny log med hijackthis og send den herind, så ser jeg den igennem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. februar 2005 - 10:58 #8
Det kunne være en god ide at følge Levich' råd nummer (5): Lave en ny log og læg den herind, idet din computer har været ramt af et par infektioner, som det er sjældent man kan tage i første hug.