Avatar billede eraserhead Nybegynder
23. februar 2005 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scanning via printserver?

Davs.

Kan man scanne fra en HP printer (med scanner) via en printerserver? Printeren kører USB til routeren. PCen kører TP til routeren.

Tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2005 - 11:31 #1
Det afhænger af hvilken printer du har, og hvilken printerserver.

Er det ikke en HP printerserver der er købt specifikt til printeren, er der ingen chance...
Avatar billede eraserhead Nybegynder
23. februar 2005 - 11:45 #2
Printerserveren er en noname router m. printerserver fra Merlin.
Printeren er en HP multiting m. scan, kopi og det hele. Jeg tror den hedder 1350
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:34 #3
Modelnavnet er ret væsentligt for at kunne spore, om den overhovedet med nogen printerver kan tricket.

Men jeg kan umiddelbart sige at du ikke får noget scan op at køre med en "noname" router.

Det kræver at printserveren er bygget til at kunne forstå det specielle sprog, scanneren sender - og det er kun HP´s egne printservere der gør det. Desværre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2005 - 12:35 #4
(Venligst se bort fra grammattiske fejl :-)
Avatar billede eraserhead Nybegynder
10. maj 2005 - 10:40 #5
Lukket
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2005 - 11:31 #6
Fik du fundet ud af noget?
Avatar billede eraserhead Nybegynder
10. maj 2005 - 13:46 #7
Både og. Den person der havde brug for løsningen har droppet det igen.