Avatar billede al9000 Nybegynder
23. februar 2005 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugerprofiler og forum til hjemmeside

Jeg er rimelig grøn i hjemmesideprogrammering, og sætter min lid til Frontpage, men kan da med lidt assistance rette lidt i html’en hvis det er, men så er mine evner vist også opbrugte.

Nu ved i hvor meget eller rettere hvor lidt jeg ved om programmering, og ha’ dette i baghovedet når jeg stiller mine spørgsmål.

Jeg er på udgik efter et forum og en ”profil” database – det der er min plan er at jeg gerne vil lave en hjemmeside, hvor brugerne skal kunne oprette en profil af dem selv, og meget gerne uploade et billede, som man så man se under profilen.

Derudover vil jeg gerne have et forum indbygget i min side, og meget gerne en der kan vise de seneste tråde på forsiden af min hjemmeside.

Jeg er helt blank over hvor jeg finder dette henne, så jeg vil sætte pris på lidt hjælp.

mit webhotel er et standard windowshotel fra web10.dk

jeg vil specielt gerne have henvisninger til standardløsninger, som er nemme at rette i.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
23. februar 2005 - 10:54 #1
Nu ved jeg godt det ikke er det du egentlig spørger om, men jeg ville forsøge at kaste mig ud i postnuke, som også web10.dk understøtter.

Gå ind på postnuke.dk eller postnuke.com og læs mere. Der er mange muligheder og selvom det er bygget på Sql og php, så er der grafiske brugerflader til alt. I postnuke kan brugerne oprette sig på siden og man kan let tilføje et forum
Avatar billede roenving Novice
24. februar 2005 - 02:00 #2
-- og lige en kommentar til at sætte sin lid til FrontPage:

-- du har forhåbentlig en af de allernyeste, som genererer nogenlunde ordentlig html-kode ...

-- i en side genereret af en ældre FrontPage (mere end ½-1 år gammel !-) er jeg faktisk stødt ind i to linjer korrekt html-kode efter hinanden een gang ...

-- nu kan jeg ikke lige huske hvilket tag der lå på hvilken linje, men det er altså FrontPages muligheder, hvis vi snakker korrekt html-kode:

<P><BR>
</P>

-- i de nye udgaver er substansen i html-koden næsten tilforladelig, men det er stadig sjældent at støde ind i bare to kodelinjer korrekt html-kode efter hinanden, medmindre vi snakker om noget efter ovenstående model ...

-- bortset fra, at det er en uskik at bruge store bogstaver til noget som helst i html !o]
Avatar billede al9000 Nybegynder
01. marts 2005 - 08:26 #3
Der er svaret på halvdelen af af spørgsmålene, og løsningen er sikkert god nok - jeg kan bare ikke finde ud af det :(
Avatar billede al9000 Nybegynder
01. marts 2005 - 08:27 #4
send lige et svar hvis du vil have 75 point for din hjælp - lukker denne om 24 timer