Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
23. februar 2005 - 00:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Xine eller mplayer

Hej,

Jeg har lige fået suse 9.2 installeret på min computer, og vil gerne kunne se dvd film på den. jeg ved bare ikke om jeg skal vælge Xine eller Mplayer eller måske et helt tredje program. Kan du anbefale mig noget..?

Gotfred
Avatar billede asbjorn1 Nybegynder
23. februar 2005 - 00:18 #1
prøv www.freewindows.dk - der er links til mange fede media-programmer

Bruger selv POWER_DVD fra uni. - desværre er det meget risikabelt at sende .msi-filen
over Campusnet...
Avatar billede agrezz Nybegynder
23. februar 2005 - 00:57 #2
Viodelan.org spiser ALT selv halvfærdige pornofilm fra tirgikztan. Du kan ikke finde video film den ikke kan afspille. Dog er den mindre handy til live streaming af fx wmv filer eller asx.
Avatar billede fommy Nybegynder
23. februar 2005 - 01:43 #3
Med de valgmuligheder du kommer med, går jeg ud fra du sidder på et Linux system.
Jeg synes selv Xine er ganske godt, men du kunne jo evt. prøve at installere begge, og se hvilket der tiltaler dig mest.
Frihed til at vælge =)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2005 - 06:25 #4
Xine er mere bruger venlig end mplayer
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
23. februar 2005 - 10:28 #5
Ja, det er skam Linux. Suse 9.2.. :-)Det jeg går efter er den video player som er bedst til så meget så muligt. I al fald god til dvd film.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2005 - 13:45 #6
Dette sær nummer af Alt om Data: http://altomdata.jubii.dk/saernummer.aspx?union=Site.Livsstil.Audio%20Media.Alt%20om%20Data.Saernummer i artiklen Codec til alle anmelder de både Xine og Mplayer. De anbefaler Xine, men hvis jeg husker rigtigt så skriver de også at Mplayer er marginalt bedre (dog ikke med brugerfladen). Hvorfor ikke bare installere dem begge og prøve sig frem?
Avatar billede agrezz Nybegynder
23. februar 2005 - 13:48 #7
videolan suveræn den bedste hvad end i siger :)
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
24. februar 2005 - 11:42 #8
James-t Det vil jeg gøre. Det er nok den bedste løsning og der skulle jo ikke være konflikter. vel? Og til agrezz. Hvis den videolan er så god som du siger, undrer det mig at ingen taler om den. hm hvad mener du selv?
Avatar billede agrezz Nybegynder
24. februar 2005 - 12:46 #9
Til en trøst kender jeg masser der bruger den, men du skulle give den et forsøg, du kan simpelthen ikke finde filer den ikke kan afspille. den går også under navnet VLC player, if that rings a bell.
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
25. februar 2005 - 17:31 #10
Tak for alles hjælp og kommentarer.

Gotfred