Avatar billede Shasim Novice
24. marts 2001 - 23:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bippende CPU

Jeg har i det forgangne døgn haft flere problemer med min computer, hvor det største er en hurtig bibbende lyd fra cpu\'en når jeg lukker ned og efterfølgende starter op igen. Dernæst opfører min Internet Explorer sig helt vildt – vinduet begynder pludseligt at skifte meget hurtigt mellem fuld skærm og tilpasset størrelse, og jeg må standse programmet fra joblisten. Senest opdukkede problem er at jeg ikke kan bruge visse taster når jeg skal skrive i adresselinjen i Netscape, jeg må bruge ASCI-koder. HJÆLP!! Er der et klogt hoved derude et sted?

Mvh.
Shanne
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 23:21 #1
Det lydder som noget der skal formateres!
Sikkert en virus, eller en hacker der laver \"sjov\" med dig.

Kim Roelsgaard
http://www.roelsgaard.dk
Avatar billede preclean Nybegynder
24. marts 2001 - 23:43 #2
man kan i nogle bundkorte\'s manuel(måske på deres hjemmeside)læse hvad disse bib betyder. antallet af bib udtrykker nogle bestemte fejltyper.dette kan måske hjælpe dig til at lokaliser fejlen.
Avatar billede preclean Nybegynder
24. marts 2001 - 23:44 #3
det betyder nogle gange at en enhed ikke er korrekt tilsluttet,i dit tilfælde prøv at tjekke dit tastatur om der sidder rigtigt i stikket..
Avatar billede tera Nybegynder
24. marts 2001 - 23:49 #4
Har du stadig kontrollen over musen når browseren går amok??
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 00:00 #5
Det lyder som om den er over-ophedet.

Jeg har oplevet een, der bippede helt vildt - og det skyldtes at blæseren var defekt.
Blæseren blev udskiftet  - og voila!!

Ikke nogen kostbar operation.

/Lotte
Avatar billede tera Nybegynder
25. marts 2001 - 00:11 #6
1: Hvis det er p.g.a. varm CPU så vil det måske hjælp med noget \"kølepasta\" imellem CPU og kølplade!

2: Hvis det kun er browseren der giver problemmer, så prøv at opdatere internet-browseren!

3: Prøv at se om der bliver opload´et (online), selvom du ikke har en browser (eller lign.) kørende!
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
25. marts 2001 - 00:51 #7
lotte48>>>Det er jo når han starter og lukker......er det ikke mærkelig hvis det lige er på  de tidspunkter, at den begyndet at bibbe?
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 13:22 #8
roelsgaard>>> jo, sorry. Det lyder grandgiveligt lidt virusagtigt.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 13:25 #9
Har du CrashGuard installeret??  Jeg har oplevet mystiske ting mens jeg havde den på min maskine. Ved søgning på \"Sysdoc32\" (som var den fil jeg \"døde\" med, en af mine bekendte har samme problem, men med ddeml.dll) fandt jeg ud af, at CrashGuard Crasher mere end den Guarder.

Den burde have fortalt mig, at jeg brugte en forkert driver til mit modem - men den valgte at crashe hele systemet, så jeg måtte starte forfra - uden CrashGuard.

/lotte
Avatar billede Shasim Novice
25. marts 2001 - 13:37 #10
Tak for alle de udmærkede forslag. Jeg har siden jeg oprettede spørgsmålet, installeret Norton Antivirus som heldigvis ikke fandt noget forkert. Jeg har fjernet en screensaver, som jeg installerede lige inden problemerne startede, og det ser ud til at det var det.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 13:46 #11
Til min orientering, så har du mulighed for at dele points til dem, der har deltaget i opklaringen. Når ingen af svarene er præcise, men kun ledetråde som fører til opklaring.

Det kan du gøre ved at trykke på Avanceret, og indtaste points manuelt.

Jeg samler ikke points, så jeg er ligeglad, men points er drivkraften hos dem, der stiller deres telefonregning og store viden til rådighed.

/lotte
Avatar billede Shasim Novice
25. marts 2001 - 19:17 #12
Tak for din oplysning, som jeg ikke kendte til. Da jeg er begynder i denne sportsgren må jeg tilstå at det ikke faldt mig ind, at der var nogen som kun deltog for at samle point, så jeg fulgte bare instrukserne på skærmen og gav mine point til det mest (efter min mening begavede svar). Jeg beklager selvfølgelig meget at jeg ikke delte mine 60 point ud til de 9 svarere, men må omvendt også sige, at ingen af dem bidrog væsentligt til opklaring af problemet – som du sikkert selv kan se. Ikke desto mindre vil jeg gerne gentage min tak, og vil selvfølgelig gøre det bedre næste gang.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 22:53 #13
Jeg mente det ikke som en irettesættelse, men som en vejledning, da jeg fornemmede at du var \"ny\".

Det forekom mig at den løsning du fandt ikke svarede overens med det svar du gav alle point\'ene. That\'s all.
Men....  du bestemmer selvfølgelig suverænt hvem du vil give point til. Du kan endda selv lægge et svar og give dit eget svar alle dine points.
Typisk, hvis ingen svar er relevante.

Blot skal man så have in mente, at man nok ikke får nogen af de \"snydte pointsamlere\" til at lægge deres hjerteblod i problemløsninger endnu en gang.

Og....  endelig kan man give yderligere points med Avanceret-metoden, hvis man har modtaget ekstraordinær god hjælp.

Håber det opklarer, at jeg ikke korreksede, men vejledte.
/lotte