Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
22. februar 2005 - 17:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dell harddiske - hvad er sandheden?

Jeg fik i går eftermiddag hos Dell et tilbud på en harddisk. I den forbindelse fortæller sælgeren mig flere gange, at de selv producere deres harddiske. Samtidig hævder han, at deres harddiske er bedre end dem jeg kan købe på nettet.

Jeg får så om aftenen flere steder fra at vide, at det passer ikke. Dell producere ikke selv harddiske.
Samme aften får jeg via en mail fra en supporter hos Dell dette bekræftet. Han skriver, at det er de samme harddiske som findes på nettet. Og at prisforskellen i øvrigt mest skyldes den personlige betjening!

I dag ringer jeg så til sælgeren fra i går og konfrontere ham med de nye oplysninger jeg har fået, om at Dell ikke selv producere harddiske. Hans udmelding på det er, at "hvis der er en på supporten der siger sådan, så skal jeg lytte til ham"!

Jeg har også fået at vide (både i forb. m. samtalen og i mailen fra i går), at Dell "producere deres harddiske i tæt samarbejde med producenterne". Jeg vil nu vide hvor i det tætte samarbejde består, hvor i det udmønter sig i praksis. Med andre ord; Hvor i består den kvalitetsmæssige forskel på den Maxtor harddisk Dell sætter i og den jeg køber på nettet (prisforskellen gør jo, at dette ikke er ligegyldigt). Men det kan jeg ikke få at vide. For han aner det ganske enkelt ikke!

Så: Kan jeg stole på Dell, er der reelt forskel på dem de bruger og dem af samme mærke jeg kan købe på nettet, er forskellen - såfremt der er nogen - så stor at det kan betale sig at handle med dem og betale mere, eller ...?
Jeg er forvirret. Aner ikke hvad jeg skal tro eller gøre.

Ps.
Ja, jeg ved godt jeg i går er begyndt på dette i et andet forum. Men tråden døde og jeg har derfor droppet det der!
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2005 - 20:25 #1
DEll laver IKKE deres egne diske, det er OEM diske de benytter.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
22. februar 2005 - 21:45 #2
Nej, det er gået op for mig. Måske har jeg formuleret mig dårligt ...?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2005 - 21:55 #3
Der er ingen kvalitets forskel på om det er en OEM disk solgt til Dell fra f.eks maxtor eller du køber den samme disk fra en anden forhandler.
Avatar billede screem_brille Novice
23. februar 2005 - 03:14 #5
Næ egenligt ikke, de skal jo tjene pengene på en eller anden måde.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
23. februar 2005 - 20:51 #6
Hvad er OEM?
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
27. februar 2005 - 22:52 #7
Jeg lukker.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 22:58 #8
Her er et link til hvad OEM er http://www.webopedia.com/TERM/O/OEM.html og tak for point ;)