Avatar billede jstidsen Nybegynder
24. oktober 1999 - 14:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Undtagelsestilstand

Hvad kan man som almindelig PC-bruger gøre ved en melding på skærmen, der fortæller at der er opstået "en alvorlig undtagelsestilstand OE.... osv osv"??
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. oktober 1999 - 14:16 #1
Hvornår er problemet påstået? Lige efter installation af ny hardware eller ny software (herunder opgradering). Hvis ja, så KAN du prøve at fjerne den hardware eller software der har medført problemet. Men hvis det er software, er det ikke sikkert at du kan rette på på tingene uden en reinstallation af Windows.

Ellers må du give flere informationer om hvornår problemet opstår.

/Rob
Avatar billede jstidsen Nybegynder
24. oktober 1999 - 15:35 #2
Problemet kommer ikke tit, men fx når jeg starter computeren op, eller hvis jeg åbner Outlook Express - der er intet fast mønster. Jeg opdaterede min HP printer til ver. 10.3 for få uger siden, fordi der var dårlig kommunikation mellem WP og printer - det kan måske hænge sammen med det?
Avatar billede gigabyte Nybegynder
24. oktober 1999 - 20:58 #3
Der kunne godt være en sammenhæng. Hvis du har dine drivere liggende kunne du prøve at afinstallere dem for en tid og se, om det får problemet til at forsvinde. Dog vil jeg gerne lige indskyde, at computere og Windows godt tit kan finde på at smide den slags beskeder i hovedet på én uden at der er nogen logisk grund. Det skyldes systemets ustabilitet, og det er ikke noget man behøver blive meget nervøs over, medmindre den gør det konsekvent og ofte.

Det betyder selvfølgelig ikke, at det ikke er dødirriterende...
Avatar billede codpiece Nybegynder
25. oktober 1999 - 12:29 #4
Du kan også prøve at køre RegClean fra Microsoft.

Det rydder op i gamle registry indstillinger og det hjælper nogen gange ved underlige problemer.

Regclean fylder 782KB og kan hentes f.eks. på ftp://ftp.sunet.se/pub3/vendor/microsoft/Softlib/MSLFILES/REGCLEAN.EXE

Avatar billede gauntlet Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:32 #5
Ofte kommer systemet med den slags irriterende fejlmeddelelser uden nogen påviselig grund. ofte er det eneste man kan gøre, at Reinstalle windows (jeg ved det er en langsommelig affære).
Det kan - som flere har været inde på - også skyldes hardware.
Avatar billede kone Nybegynder
28. februar 2000 - 02:12 #6
DU SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ AT NOGLE BUNDKORT KRÆVER DRIVERE TIL CHIPSENDE PÅ BUNDKORTET OG HVIS DE IKKE ER DER FOR DU DISSE PROBLEMER DU BESKRIVER
Avatar billede gauntlet Nybegynder
28. februar 2000 - 17:34 #7
chipsende.. øhm.. flertals-s fra engelsk, plus den danske flertals-endelse 'ende' ? :)))

nej.. det' ikk' fair!

Codpiece>>> finder du snart ud af og dele nogen points ud? :)