Avatar billede stagis Nybegynder
21. februar 2005 - 23:49 Der er 14 kommentarer

Bulletproof ftp sammen med D-link 604

Jeg har et problem! Jeg kan ikke komme på min ftp server gennem min eksterne ip ftp://80.xxx.xx.xx - På den interne kan jeg godt, uden problem!

Hvad er det jeg skal gøre? Hvilke(n) port(e) skal åbnes, og hvordan gøre jeg det? - Har rodet lidt med firewall'en i routeren, men ved ikke hvor godt det er, det jeg har lavet :-S

Håber i kan hjælpe!

Mvh.
Stagis
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:54 #1
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n100495.asp
Her er en liste over hvilke porte de forskellige programmer skal bruge.

http://www.portforward.com/routers.htm
Her kan du finde en guide til din router.
ftp servere kører normalt på port 21, så du skal ind i NAT indstillinger på routeren og forwarde port 21 til din interne IP
Avatar billede stagis Nybegynder
21. februar 2005 - 23:54 #2
har lige prøvet med port 5656 i stedet for port 21, nu siger den følgende:
Der opstod en fejl ved åbning af FTP-serveren. Sørg for, at du har tilladelse til at åbne denne mappe

Detaljer:
200 Type set to A
227 Entereing Passive Mode (192,168,0,109,185,52)
530 PASV command only accepts connection client IP adress (80.xxx.xx.xxx!=error).

- hvad er der los?
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:54 #3
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:55 #4
hvilket FTP program bruger du
Avatar billede stagis Nybegynder
21. februar 2005 - 23:55 #5
badmanndk: NAT indstillingerne? Hvor finder jeg dem, og hvoran forwarder jeg den?
Avatar billede stagis Nybegynder
21. februar 2005 - 23:58 #6
Bulletproof ftp 2.30 :-)
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:59 #7
Undskyld. det hedder ikke NAT på din router.

http://www.portforward.com/dlink/di-604-portforwarding.htm
her er en guide til hvordan du forwarder din router
Avatar billede stagis Nybegynder
22. februar 2005 - 00:03 #8
har prøvet det! Den komemr med samme fejl som jeg skrev ovenfor...!
200 Type set to A osv...
Avatar billede badmanndk Nybegynder
22. februar 2005 - 00:16 #9
Try turning Passive mode off. You do this by changing your options: in Options | General Options | Firewall make sure "use passive mode" is NOT selected and "Enable FTP firewall/proxy" is NOT selected. This will only be available when you are NOT connected to a server
Avatar billede stagis Nybegynder
22. februar 2005 - 00:39 #10
kan komme på med Total commander og en af mine kammerater kan også hjemme fra ham, så nu ser det ud til at virke :D
Avatar billede badmanndk Nybegynder
22. februar 2005 - 00:40 #11
det var godt. Held og lykke med det
Avatar billede badmanndk Nybegynder
24. februar 2005 - 17:55 #12
Du må hellere lukke spørgsmålet
Avatar billede stagis Nybegynder
25. februar 2005 - 01:19 #13
sådan...
Avatar billede badmanndk Nybegynder
25. februar 2005 - 13:18 #14
Hvis du kunne mine svar, vil jeg gerne have point.