Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. februar 2005 - 23:04 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Søger bannervisningssystem

Hejsa

Jeg søger et bannervisningssystem... Jeg har prøvet google, men kan simpelthen ikke finde noget som rammer plet - så nu håber jeg der er en herinde der kan hjælpe.

Det jeg søger er et simpelt bannersystem, med mulighed for at vise 7 forskellige banner det samme sted. Altså der skal skiftes når man opdaterer. Der udover skal der være mulighed for selv at bestemme ratio'en. Og den skal kunne deles meget præcist op - helt op til 1:39

Udover det skal det være gratis.

Er der nogle der kan finde sådan et? På forhånd tak!

Hygge
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 23:10 #1
Hotscripts har en hel bunke, måske kan de hjælpe:
http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Ad_Management/index.html

- hvis altså det er freeware kildekode du søger.

--
pacroon
Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. februar 2005 - 23:12 #2
Har kigget derinde og kan umiddelbart ikke finde noget. Nu hvor der er så mange point på spil så vil jeg gerne have noget mere specifikt.

Hygge
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:22 #3
Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. februar 2005 - 23:29 #4
badmanndk: Hmm, der er da ikke mulighed for at sætte ratio'en?
Avatar billede badmanndk Nybegynder
21. februar 2005 - 23:45 #5
Undskyld.. det havde jeg ikke set.
http://netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=0&id=1606&tech_id=2

det kan man vidste i denne.
demoen virker dog ikke
Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. februar 2005 - 23:56 #6
Fair nok badmanndk. Det andet script du linker til, har du selv fået det til at virke? Jeg kan nemlig ikke få det til at samarbejde... Har problemer med at logge ind.

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 00:25 #7
Det er ikke værd at arbejde videre på. Der er mange fejl i, og det ser umiddelbart ikke ud til at der er mulighed for at bestemme ratio...
Avatar billede badmanndk Nybegynder
22. februar 2005 - 00:25 #8
nope. jeg har aldrig selv prøvet det
Avatar billede mixeren Nybegynder
22. februar 2005 - 00:29 #9
http://phpadsnew.com/two/

Kan faktisk alt.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 00:39 #10
mixeren: Det virker umiddelbart en smule for omfattende til hvad jeg skal bruge det til...
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 00:41 #11
Jeg tror desuden at det ikke opfylder mine krav. Det du henviser til er jo mere til at lave statestik m.m. over nogle enkelte bannere. Jeg vil gerne have en banner rotering - altså flere forskellige bannere på samme sted, men forskellige når man refresher..
Avatar billede mixeren Nybegynder
22. februar 2005 - 00:42 #12
Ja, det var også min tanke efter jeg havde postet linket. Det er dog ret nemt at sætte op og bruge, men jeg vil også mene at det er lidt "over kill" til sølle 7 bannere.

Desværre det eneste ordenlige jeg kender, go jagt.
Avatar billede mixeren Nybegynder
22. februar 2005 - 00:45 #13
Den kan skam køre flere bannere på samme placering. Man opretter et "sted" til det sted sætter man så alle de bannere man ønsker der skal vises. Man sætter de krav man nu har, f.eks:

Banneret må kun vises til samme bruger 1 gang hver 5 min.
Banneret må/skal vises 1000 gange i døgnet.
Alle bannere skal fordeles ligeligt.

Den rotere med andre ord dine bannere præcist som du ønsker det.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 00:48 #14
Okay.. Hmm, må jeg kigge på i morgen - lige nu virker det lidt uoverskueligt :D

Hygge
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2005 - 01:16 #15
phpAdsNew kan *alt* :)
Avatar billede haren Nybegynder
22. februar 2005 - 14:17 #16
Hvad betyder dette?
Der udover skal der være mulighed for selv at bestemme ratio'en. Og den skal kunne deles meget præcist op - helt op til 1:39
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 17:02 #17
Jeg vil have mulighed for at bestemme opdelingen af visninger meget præcist. Jeg vil have mulighed for fx at dele 39 visninger ud på 7 bannere. Så ét banner bliver vist 5:39 et bliver vist 1:39 etc.

Hjalp det? :)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 17:44 #18
mixeren: Det hjalp ikke jeg sov på det, hehe. Jeg skal vel sætte én zone op, men hvordan dælen kan jeg vedhæfte flere bannere? Og hvad skal jeg sætte ind på den side hvor jeg vil have vist de forskellige bannere...?

Derudover kan jeg vel heller ikke dele ratio'en op som jeg vil? De tre eksempler du kommer med kan jo ikke bruges itl noget...

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 17:48 #19
Jeg har vidst fundet lidt der kan løse mine problemer med hensyn til visning af bannere m.m. Men jeg kan stadig ikke se hvordan dette program skal kunne hjælpe mig med banner ratio'en...

Hygge
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2005 - 17:49 #20
Der er 184 sider dokumentation her http://phpadsnew.com/two/support-documentation.html :)
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2005 - 17:53 #21
Og med "banner ratio" mener du nok "weight", check evt side 26 i brugermanualen ;)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 17:56 #22
Hehe, jeg fandt også lige manualen... Nogle der lige kan svare på hvordan man tilknytter flere bannere til én zone?
Avatar billede bb_maze Nybegynder
22. februar 2005 - 17:58 #23
wow! Jeg tror squ det lykkedes nu :o Man skal huske at bannerne skal have samme dimensioner som zonen beder om ;)

Hygge

P.S. Lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu - det kan jo være der er nogle der har et system som ikke er nær så "overkill" eller at jeg støder ind i flere problemer ;)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
20. maj 2005 - 01:08 #24
coderdk og mixeren smider i et svar? Så kan i nemlig få lov til at dele point :)
Avatar billede coderdk Praktikant
20. maj 2005 - 02:33 #25
Alrighty them :)
Avatar billede mixeren Nybegynder
20. maj 2005 - 06:47 #26
Ok. :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
20. maj 2005 - 10:54 #27
Tak for hjælpen :)

Hygge

P.S. God weekend