Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 20:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Udskriftslayout ser forkert ud

I mit Word-program ser udskriftslayout pludselig anderledes ud end det plejer.
I denne visning er der som bekendt noget "luft" på hver side af papiret (altså, det går ikke helt ud til kanten). Problemet er, at det er blevet meget bredt - og jeg kan ikke finde ud af at få det normalt igen.

Ved ikke om dette er til at forstå. Kan ikke forklare det bedre.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 20:34 #1
Altså, papiret er blevet meget bredt.
Således at der kun er ca. 1. cm. fra papirets kant ud til siden/linialen.
Normalt er der ca. 6. cm. fra papirets kant og ud til linialen. Sådan vil jeg have det til at være igen. Så hvad gør jeg??
Avatar billede jop... Nybegynder
21. februar 2005 - 20:35 #2
Det er bare når du skriver, eller?

Eller er det i "vis udskrift"?
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 20:41 #3
Det er når jeg åbner Word. Så ser det ud som beskrevet.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 20:43 #4
Nå, nu er det sq gået i sig selv igen! Jeg bøvlet med det i over en time uden at kunne ændre det. Nå åbnede jeg så programmet endnu en gang - og det ser pludselig ud som det skal.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 20:44 #5
Jeg fatter ikke noget af det. Men alt er som sagt igen som det skal være. Må så bare håbe det ikke ændres igen ...
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2005 - 20:51 #6
hvis det er Word2003 er der noget med at man kan få det til at vise hele skriftsområdet uden margener eller modsat ved at hoppe op i menuen Vis -> og så et eller andet med skjul/vis margenområde  eller lign. (sidder desværre selv kun med Word2000, hvor muligheden ikke er der)
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 21:14 #7
Ja det er 2003. Glemte jeg at fortælle.

Jeg kan nu ikke se noget under Vis der minder om det du skriver. Der er de forskellige visningsmuligheder, så er der Opgaverude, Værktøjslinjer, Linial, Dokumentoversigt, Miniature, Sidehoveder og sidefod, Fodnoter, Markering, Fuld skærm og Zoom. Jeg har prøvet med alle - ingen af dem giver det udseende.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 21:16 #8
Men pyt være med det. Jeg håber på det ikke sker igen.
Avatar billede jop... Nybegynder
21. februar 2005 - 21:17 #9
Nederst i venstre hjørne er der nogle ikoner. Der vælger du imellem de forskellige tilstande!  :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 21:19 #10
Du skal bruge zoom. Gå ind bag pilen og vælg enten sidebredde eller 100%. Hvis din skærmopløsning er høj vil sidebredde være 117%.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 21:30 #11
jop > Nej, det har ikke noget med dem at gøre.

hans-jensen > Det giver ikke det omtalte udseende. Ser helt anderledes ud.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 21:33 #12
(Jeg har heller aldrig benyttet Zoom)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 21:34 #13
Er du kommet til at lægge papiret ned? filer-sideopsætning-fanen papirstørrelse. Måske sidder der en dulle i "liggende"?
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
21. februar 2005 - 21:52 #14
Har lige kigget. Det kan heller ikke være det. Ser også anderledes ud (her er mere luft imellem papir og linial).
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2005 - 08:32 #15
Smid cd-en i og klik på reparér.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
27. februar 2005 - 22:46 #16
Da problemet som tidl. nævnt er forsvundet af sig selv tror jeg ikke jeg vil gøre mere ved det nu. Venter og ser om det dukker op igen. Ellers er der jo også svært at vide om det jeg gør ændre noget.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
27. februar 2005 - 22:47 #17
.