Avatar billede lowas Nybegynder
21. februar 2005 - 18:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Dvd-brænder problem.

Hej-
Jeg har lige købt en dvd brænder idag, dem hedder cibox og kan brænde alt op til 8,4 gb. den er altså dual-layer.
Har nogle 870 mb, 99 min cd'er fra primeon.
problemet er her, at når jeg vil brænde noget på en størrelse på ca. 830 mb så smider den cd'en ud igen og siger der ikke er plads nok på den.
Hvorfor gør den det, har jo købt en dvd-brænder for at den skal kunne brænde de store cd'er der er over 700mb.
Hvad er problemet og hvad skal jeg gøre.
Svar venligst snart.
Tak!!
Avatar billede kondisko Nybegynder
21. februar 2005 - 18:22 #1
Hej

nogle gange skal man sætte den op til af køre de store cd'er
det gøres i det program man bruger til af brænde med.

du skal måske opdatere det program du bruger .. kan finde filer til det på deres hjemmeside...
Avatar billede lowas Nybegynder
21. februar 2005 - 20:13 #2
jeg har fundet ud af at når man putter cd'en i står der at der kun er 702 mb fri plads.
Hvorfor gør der det? Der står jo 870mb på cd'en
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. februar 2005 - 20:29 #3
Som kondisko siger skal brænderprogrammet sættes op til at genkende store skiver. Hvis du bruger Nero er løsningen her http://www.eksperten.dk/spm/539955
Avatar billede boxer Nybegynder
21. februar 2005 - 22:58 #4
hottadpole har fuldstændig ret.
Hvis vi antager at du bruger Nero skal du gå i "konfigurer" lige efter du har valgt de filer du vil brænde. Her går du i ekspertindstillinger og ændrer på Maksimal CD størrelse. I dit tilfælde vil tallene være 99:54:74 for optimal brænding. Sidstnævnte er taget direkte fra hottadpoles link.

Hjælper det?
Avatar billede boxer Nybegynder
21. februar 2005 - 23:02 #5
Problemet er opstået fordi din brænder er installeret efter dit brændeprogram. Hvis alt andet fejler kan du også vælge at genindstallere dit brænderprogram(så finder det selv indstillingerne til din brænder).
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2005 - 18:07 #6
Skrider det fremad lowas?
Avatar billede lowas Nybegynder
03. marts 2005 - 20:38 #7
bar' gi' svar...nej har retuneret den den
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2005 - 20:45 #8
okay
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 21:55 #9
Kan spørgsmålet lukkes?