Avatar billede codenameo2 Nybegynder
21. februar 2005 - 17:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ping med php

Hejza jeg har brug for et script hvor jeg kan pinge min ftp server

jeg har en fil ved navn: "ipcache.cfg" som inde holder ipadressen til ftpserveren (da min pc har automatisk ip)

Jeg mangler et script til at pinge min ftpserver, eller ligende så jeg kan se om man kan se om den er online.. gerne med en grøn prik.

MVH Simon Bach Hendriksen
Avatar billede tigertool Nybegynder
21. februar 2005 - 17:04 #1
$open_or_not = "<font color=green>Running</font>";
                if(!fsockopen($ip,$port))
                {
                        $open_or_not = "<font color=red>Not running</font>";
                }

                echo $open_or_not";

//Husk at ændre $ip og $port
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
21. februar 2005 - 17:08 #2
Fandt en løsning ved at søge på nette.
Avatar billede tigertool Nybegynder
21. februar 2005 - 17:08 #3
Hvis du viser mig indeholdet af den .cfg fil kan jeg lige implementere det og skrive en lille function til dig - hvis det var noget.
Avatar billede tigertool Nybegynder
21. februar 2005 - 17:09 #4
OK - forstår så bare ikke hvorfor du oprettede spørgsmålet her.