Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 13:56 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Min skærm giver følgende besked: No signal input

Jeg vil samle en computer til min mor af de dele, som jeg har liggende. Problemet ligger i at skærmen siger "no signal input", men både strømforsyningen og processor køleren kører.

Tingene er som følger:

Et K7S41 Asrock bundkort,
512 mb Samsung pc3200 (400),
En 250 w strømforsyning,
en 1700+ amd XP processor,
en medfølgende processor køler
samt en 17" skærm.

Foruden det overstående, har jeg også et cd-rom drev, et diskettedrev og en harddisk til at ligge.

men burde den ikke kunne starte op og vise noget på skærmen, når kun de øverstnævnte ting er monteret?

Nogen der ved hvad jeg har gjort forkert? Eller har et forslag?

Skriv endelig hvis I mangler informationer.

På forhånd tak.
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 13:57 #1
Bundkortet er nyt, rammene har jeg taget fra min egen com og både strømforsyningen og proccessorkøleren kører.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 13:57 #2
Kan du have slået on-board grafikkort fra fordi der har siddet et andet kort i maskinen tidligere?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:05 #3
Nej, da bundkortet er helt nyt (som den eneste ting) er onboard graffikkort vel slået til fra starten?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:06 #4
Ja det burde det være. Hvordan er jumperopsætnignen på MB? Hvad står der i manualen?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:08 #5
Øhm... man kan indstille FSB. Lige nu (som da jeg fik den) står den til at køre 200 mhz.
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:11 #6
Jeg havde tænkt på om det ville hjælpe at cleare cmos? Men det ville vel bare nulstille den til det, som den var indstillet til, da jeg modtog den, og da jeg ikke har lavet nogen ændringer på bundkortet, burde det vel ikke hjælpe noget.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:12 #7
Nej det har du ret i. Jeg prøver lige at kigge på hvad den skal stå til for at passe mellem AMD 1700+ og FSB, vent lige....
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:40 #8
Nå, jeg kan ikke rigtigt finde noget på AMD hjemmeside - men det foresvæver mig, at din FSB står for lavt. Hvad sker der, hvis du sætter den op til 266?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:40 #9
Jeg har fudnet en del henvisninger til 1700+ og 266 FSB - så de burde passe sammen?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:47 #10
Jeg prøver lige... to sek.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:48 #11
Fandt et link på Asrock - hvor de siger, at hvis FSB er sat forkert vil den ikke boote op. http://www.asrock.com/support/CPU_Support/AMD-support.htm
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:50 #12
Ingen fremskridt. Skærmen siger stadig no signal input...
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:51 #13
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2005 - 14:52 #14
ja men hvis du stiller FSB i bios så skal du sætte den til 133 i fsb, og dine ram til 200
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 14:54 #15
Jamen jeg kan jo ikke komme ind i bios'en... :/
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 14:54 #16
Nu er det jo lidt svært at komme ind i bios når skærmen er sort... ;o) Men du må jo prøve dig frem - sætte FSB op lidt af gangen og så se om ikke det lykkes. Måske kenp har et link til sammenhæng mellem FSB, RAM hastighed og processorer?
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2005 - 15:00 #17
Har bare et bundkort fra asrock selv, og der ksal jeg på mit bundkort sætte FSB til den hastighed som passer med processor (i mit tilfælde 400 mhz)

Hvis jeg ikke tager meget fejl så er der 2 jumpere du skal flytte (står i din manual), så sætter du fsb til 266.
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 15:16 #18
Jeg har prøvet at indstille jumperne, så den stod på henholdsvis 200, 266, 333 og 400 uden resultat.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 15:20 #19
Jeg kommer til at tænke på om POST ikke kræver at der en en eller anden form for lagermedie på maskinen??? Måske du skulle prøve at koble harddisk/cdromdrev på? Jeg går du fra at din størmforsyning også er kompatibel - dvs. du har sat alle stik i MB og så P4 størm?
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2005 - 15:24 #20
jo normalt kræver den det.....
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 15:28 #21
P4 strøm? Det er amd?

Jeg har lige prøvet at sætte en harddisk til. Det hjalp ikke :(
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 15:34 #22
Jeg sad lige og tænkede over hvad jeg mon havde gjort forkert.

1. Kan det være der er for lidt eller for meget thermalgrease mellem processoren og køleren?

2. At bundkortet er defekt?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 15:38 #23
Kølepasta skal jo på i en sådan tilpas mængde, at det udligner de små ujævnheder der måtte være mellem køler og processor. Det køler jo ikke i sig selv. Så, så tyndt som muligt.

Måske bundkortet er defekt. Men jeg satte selv en Asrock op for min far, hvor jeg oplevede præcist det samme som dig - men havde så held til at få startet op ved at ændre på FSB. Hvad med din RAM - har du prøvet dem i en anden maskine? Hvor mange klodser og sidder de rigtigt?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 15:42 #24
Det er en klods 512 Samsung pc3200. Jeg har taget dem ud af min egen p4 maskine, så de skulle da gerne virke.

Jeg prøver lige at checke om jeg har fået for meget kølepasta på.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
21. februar 2005 - 15:57 #25
er den også sort hvis du starter på en bootdisk?
Avatar billede klpklp Nybegynder
21. februar 2005 - 16:45 #26
hej jeg tror at det måske kan være at det er grafik kortet der er defekt eller der sidder for mange skruer i bundkortet. det problem har jeg harft før.
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 16:49 #27
Jeg tror efterhånden at bundkortet er defekt, ellers er det processoren, som er det?

Hvad tror I?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
21. februar 2005 - 17:09 #28
Jeg begynder at tro det samme - har i hvert fald ikke flere gode råd. Desværre. Held og lykke med projektet... :o(
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 17:38 #29
...
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2005 - 17:39 #30
Tak for indsatsen! ... Jeg regner med at sende kortet ind i morgen.
Avatar billede lexlother Nybegynder
21. februar 2005 - 20:21 #31
Husk lige at fortælle her hva' de siger ;)
Avatar billede donlon Novice
21. februar 2005 - 20:35 #32
Det er sq en lille PSU du har ...250W !!! - prøv evt. en større
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
02. marts 2005 - 21:26 #33
Jeg havde prøvet at sætte en 350 W til... virkede ikke.

Jeg endte med at få varen krediteret. Så den var altså defekt.

Tak for hjælpen.