Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
21. februar 2005 - 11:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook XP scanner mine mails når den starter op

Hey

Min Outlook scanner ofte min pst fil når jeg starter den op. Grunden er at jeg ikke altid får lukket den korrekt ned.

Jeg vil gerne vide om jeg kan få outlook XP til at lade være med at scanne mine filer bare fordi den kan huske at den ikke er blevet lukket korrekt. Min pst filer er nemlig ved at være stor og det tager lang tid hver gang.
Avatar billede food_life Nybegynder
21. februar 2005 - 11:57 #1
Du har ret at det sker hvis man ikke får lukket rigtigt - jeg vil nu hellere vide hvorledes man får gjort pst filen mindre?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. februar 2005 - 12:22 #2
arkiver Jeres filer... så får i arkiv mappper.... dem kan i stadig søge i... filer -> arkiver -> Private mapper -> vælg en dato... tag eksempelvis 3 mdr tilbage...
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
21. februar 2005 - 13:22 #3
Filstørrelsen er ligegyldig.
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
21. februar 2005 - 13:24 #4
>> Jokkejensen >>
hvis jeg laver disse arkiv mapper, bliver de så ikke scannet efter outlook er gået ned og skal startes igen.???
Avatar billede jokkejensen Novice
21. februar 2005 - 13:26 #5
nej... de bliver kun brugt når du går ind i dem, hvilke du kun gør de gange du lige skal finde en gammel mail...

forsøg dig frem, hvis de stadig bliver scannet, kan du nemt importerer dem ind i dine private mapper igen...
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
23. februar 2005 - 08:27 #6
men arkiv mapper er jo blot det samme som at flere pst filer i sin outlook, hvilket jeg har ... men jeg vil da lige alligevel teste det af.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2005 - 08:52 #7
ja den opretter blot endnu en pst fil... en backup, men jeg mener ikke den arbejder med denne før du søger eller arbejder med den...
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
23. februar 2005 - 09:26 #8
jeg har pt 6 pst filer tilknyttet ... en for hvert år tilbage regnet. lige gyldigt om de ældste har været åbenet eller ej bliver de scannet at outlook XP når den starter op efter et crash.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2005 - 10:48 #9
nå okay, så virker det ikke.. du kán ikke få outlook til at lade være med at scanne, men måske du skulle arkiverer dem rigtigt, du kan umuligt til dagligt have brug for at læse dine 6 års gamle beskeder, ellers har du en sjov fetisch :)
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:35 #10
Nej det er ikke lige frem en fettisch, men holder styr på mange gamle ordre på maskiner vi har solgt.
point for interessen...
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2005 - 15:59 #11
er det scanpst.exe den kører eller læser den dem bare igennem, problemer er jo nok at hvis du har et par 1000 emails, der skal kategoriseres efter dato vil det tage et stykke tid.