Avatar billede hav0k Nybegynder
20. februar 2005 - 20:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Online betalingssystem? Kan paypal bruges?

Hej!

Jeg står over for at skulle åbne et site med onlinebetaling via visa/mastercard osv.. Jeg så at paypal faktisk tilbyder dette uden nogen månedlige gebyrer, modsat fx www.dibs.dk som tager mange flere penge for det end jeg har råd til. Det er som sagt altså ikke de store betalinger der er snakke om.. men hovedsageligt en større mængde mindre beløb. Jeg er bare i tvivl om paypal kan fungere på samme måde som dibs og de andre PBS certificerede SSL leverandører?

Hvis paypal ikke viser sig at være løsningen, kan I evt. komme med et forslag på en leverandør (må også gerne kunne levere shoppingssystem - dog intet krav) som er ret billig (helst billigst) og understøtter de mest obligatoriske internationale kort (dankort behøves strengt taget ikke, da det vil være betalinger over hele verden)?

På forhånd mange tak - Elias

PS. Jeg så at www.freepay.dk er i den mere billige ende.. kan nogen sige om de er anbefalelsesværdige? (husk at prisen skal tages i betragtning). Sålænge systemet i det store hele virker er jeg tilfreds, jeg har ikke brug for nogen specielle funktioner udover de unødvendige.
Avatar billede hav0k Nybegynder
20. februar 2005 - 20:08 #1
uha.. der sneg sig vist en lille fejl ind: udover de *Nødvendige*
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 11:05 #2
Hej

PBS er dem der står for betaling med det dansk dankort. Derfor har du ikke behov for dette, når det kun er visa og mastercard du vil modtage.

Men når man arbejde med penge på nettet, vil jeg vælge en partner man er sikker på, man kan stole på og derfor ville jeg vælge en dansk partner.
Avatar billede hav0k Nybegynder
21. februar 2005 - 11:50 #3
Okay.. det er selvfølgelig rigtigt.. Jeg vil dog stadig gerne vide om Paypal kan bruges.. og udover det så er freepay.dk faktisk dansk - er der nogen som kan tale for eller imod dem??
Avatar billede moonlight Nybegynder
21. februar 2005 - 13:39 #4
jeg benytter selv hostingsuite.dk og kan se de har shop og et betalingssystem...
det er lidt dyrere men du kan jo prøve at høre om de vil gi et tilbud..

du kan jo prøve det af på demoshop.hostingsuite.dk
Avatar billede hav0k Nybegynder
23. februar 2005 - 21:31 #5
jeg kan godt se at det nok mere er et betalingssystem (billigt!) jeg er ude efter og ikke shop. Men ffs, nu spørger jeg igen: kan paypal bruges til dette princip? kan man som virksomhed nøjes med en gratis paypal account og så kan kunder betale med betalingskort?
Avatar billede moonlight Nybegynder
23. februar 2005 - 21:37 #6
der er vist nogle problemer med paypal. prøv at se paypalsucks.com

og læs lidt der..
Avatar billede hav0k Nybegynder
02. oktober 2005 - 22:53 #7
Lukket