Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 18:26 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Skift af webhotel

Hej.

Jeg har p.t. et webhotel hos Cliche.dk, og har indtil nu været udmærket tilfreds.

Men efter at mine sider blev lagt over på en anden server for nogle uger siden (en MS-server, hvor de før lå på en Apache) har jeg de seneste to weekender oplevet at serveren har været meget ustabil - de sidste to dage har jeg fået en "HTTP/1.1 500 Server Error" når jeg har forsøgt at logge på mit website :-/

Cliche har lukket i weekenden, uden mulighed for at man kan kontakte dem, og der er tilsyneladende ikke udsigt til at fejlen bliver rettet før tidligst i morgen :-(

Derfor overvejer jeg nu at finde en anden udbyder, da jeg ikke vil risikere fremtidige gentagelser, og slet ikke i hele weekender (det er uacceptabelt).

Minimumskrav:
- Min. 50 mb serverplads.
- ASP/Access.
- FTP.
- Mailkonti.
- Statistik.
- Fri trafik!
- Mail-/telefonsupport (også i weekender).
- Stabil oppetid/hurtig fejlretning (også i weekender).
(jeg har sikkert glemt et eller flere punkter :-) )

Samtidig må prisen gerne være nogenlunde lav, uden at der skal være tale om et low budget-hotel.

Hvem kan I anbefale?

Apo
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 18:34 #1
Hvis du er tilfreds med cliche kan du jo prøve deres andet lidt dyrere site.. www.webdomain.dk som køre mere stabilt.

Men husk på.. low budget = "ringe service" eller du kan i hvertfald ikke forvente alt er i top:)
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 18:41 #2
jeg ville nu holde mig fra cliche da jeg kun har dårlige oplevelser med dem :)

prøv istedet www.unoeuro.dk som er ejet af firmaet bag www.wannafind.dk som ihvertfald har styr på det med hosting

jeg har selv 2 hoteller ved unoeuro og kender andre der har. Og er fuldt tilfreds med dem.
Avatar billede lonepeter Novice
20. februar 2005 - 18:44 #3
Jeg har de sidste par år brugt www.b-one.net

Efter min mening køre det ganske stabilt, jeg har aldrig oplevet at hverken hjemmeside eller mail har været nede mere end nogle få minutter af gangen...
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 18:45 #4
og med support tider så har de kun mail men tilgengæld svarer de også inden for 3 timer normalt :) også søndag
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. februar 2005 - 18:46 #5
Jeg kan varmt anbefale www.unitspeed.dk. Jeg bruger dem til et par af mine sider. De er stabile, god service og support 24x7. Men de er ikke en af de low-budget udbydere. Jeg ved om de opfylder dit budget men prøv at se deres løsninger.
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 18:48 #6
Kalp > Jeg er klar over at man ikke kan forvente at alt er i top med webhoteller som eks. Cliche, men når de selv skriver døgnovervågning, skulle man tro at en serverfejl blev rettet relativ hurtigt (hvorfor ellers døgnovervåge?).

Som nævnt har jeg aldrig oplevet serverproblemer før, jeg blev flyttet over på en MS-server. Derfor har jeg indtil da været tilfreds med Cliche.

På hvilken måde er webdomain.dk mere stabil end Cliche?

Apo
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 18:54 #7
triple-x > Jeg har før hørt at folk har været utilfredse med Cliche, men da jeg åbenbart lå på en god server mærkede jeg intet til problemerne - Før nu.

Wannafind.dk har jeg allerede kig på. Unoeuro ser rimelig billige ud, hvordan er servicen og supporten?
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 18:54 #8
apo>> Jeg tror slet ikke webdomains servere ligger på samme adresse som cliche's... og prisen er jo også højere hos webdomain, men stadig billigt. Ud over det har de ikke haft de store nedetider i meget meget lang tid.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 18:57 #9
apo - som sagt er unoeuro.dk ejet af samme firma som wannafind.dk og deres service niveau er virkelig i top. jeg har haft en 5-6 support tråede hos dem, og den de var længst om at besvare var en søndag aften og svaret faldt 4 timer senere søndag.

de har lavet lidt statistik på deres side hvor de skriver
Citat :
Efter ønske kan vi oplyse at vores responstid på supportspørgsmål på nuværende tidspunkt er udregnet til 3t, 42m og vores oppetid ligeledes til 99,9999960126%.
citat slut
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:04 #10
it-dk > Unitspeed.dk ser lækkert ud, men minimumsprisen på 130,- pr. md. (eks. moms) er lige i overkanten af hvad jeg vil betale... Ihvertfald lige nu.

Hvis prisen lå lidt lavere, kunne jeg godt overveje det...

Apo
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:08 #11
Kalp > Webdomain.dk ligger på Tigervej 31 i Køge, samme adresse som Cliche :-)
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 19:20 #12
apo>> oki.. det har jeg ikke undersøgt:) men nu ved jeg heller ikke  hvor stort deres kontor er, men er da sikker på deres servere ikke ligger i samme lokaler og dem som betaler mere. .altså dem som har betalt på webdomain.dk ligger på mere stabile servere..

De har trods alt ikke været nede i weekenden og heller ikke i den sidste lange tid
Avatar billede entertainer Nybegynder
20. februar 2005 - 19:21 #13
Jeg har gode erfaringer med www.limehost.dk
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:25 #14
triple-x > Det ser okay ud, men hvem står bag Unoeuro (jeg kan ikke finde nogle informationer på deres site)?
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:27 #15
http://zitcom.dk/ det gør de :) fandt dem ved en hurtig opslag af deres SE nummer i ww.cvr.dk's database :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:28 #16
som en sidebemærkning kan jeg også lægge et godt ord ind for limehost.dk som entertainer nævner
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:31 #17
entertainer > Limehost.dk ser ud til at være et rent PHP webhotel, jeg anvender ASP :-)

Hvis man desuden ser på hvad man får for pengene (mb + features), ser f.eks. Unitspeed.dk mere attraktivt ud i forhold til.

Apo
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:35 #18
triple-x > Ok, det er jo altid godt at vide hvem der ejer firmaet/webhotellet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:37 #19
helt enig.
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 19:40 #20
Men hvem ejer så Zitcom.dk? :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:43 #21
hva direktøren hedder?
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 20:01 #23
Jeg undrede mig blot over at der ikke er nævnt nogle kontaktpersoner/kontaktoplysninger på nogle af siderne :-)
Avatar billede apo Praktikant
20. februar 2005 - 20:21 #24
Unoeuro virker umiddelbart som et godt bud, men jeg synes alligevel at Unitspeed.dk virker interessant.

it-dk > Kan man lave specialaftaler med Unitspeed.dk? (tilpasning efter behov)

Apo
Avatar billede it-dk Nybegynder
21. februar 2005 - 09:06 #25
apo > ja det tror jeg godt man kan men det kommer nok an på hvad det er. Jeg har brugt dem i rigtig lang tid og den gang jeg for første gang skulle have et domain hos dem fik jeg tilbud på en løsning som jeg gerne ville have. Prøv at tal / mail dem og fortæl dem hvad du kunne tænke dig.
Avatar billede moonlight Nybegynder
21. februar 2005 - 13:43 #26
b-one.dk

koster ikke så meget, og så skulle de vist være rimelig gode???
Avatar billede apo Praktikant
25. februar 2005 - 19:10 #27
Det er blevet lukketid... Tak for alle forslagene :-)

triple-x og it-dk > Smid et svar begge to. Jeres forslag er de der kommer tættest på mine forventninger, hvis jeg beslutter mig for at skifte til et andet webhotel. Unoeuro.dk hvis det skal være billigt, og Unitspeed.dk hvis det skal være et webhotel på et højere niveau.

Apo
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. februar 2005 - 19:30 #28
glad for du kunne bruge svaret, held og lykke med dit nye hotel
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. februar 2005 - 19:50 #29
jeg er også glad for du kunne bruge svaret. Jeg vil også ønske dig held og lykke med dit nye webhotel.
Avatar billede apo Praktikant
25. februar 2005 - 20:25 #30
it-dk > Jeg skal bruge et svar for at kunne give dig points ;-)

Apo
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. februar 2005 - 00:21 #31
ups undskyld men jeg behøver dem ikke. Ellers tak.
Avatar billede apo Praktikant
26. februar 2005 - 10:57 #32
it-dk > Nu har du lagt et svar men skriver, at du ikke behøver points (forvirrende) :-b

Points/Ikke points - Ja/Nej?

Apo
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. februar 2005 - 11:03 #33
giv du ham bare nogle point :o)
Avatar billede apo Praktikant
26. februar 2005 - 11:21 #34
Hmm... Ja, de 7,5 points kan vel ikke skade ham :-)

Tak for hjælpen.

// Lukker

Apo