Avatar billede wheeler Nybegynder
20. februar 2005 - 16:18 Der er 9 kommentarer

Tømning af skraldespanden!

Når jeg beder Windows XP Pro om at tømme skraldespanden sletter den alle filer på nær 16 filer. Åbner jeg skraldespanden kan jeg ikke se nogen filer, men siger jeg, at den skal tømme den igen siger den at der er 16 men de bliver ikke slettet.

Jeg har scannet for både virus og spyware for at se om det var en virus der gemte sig, men de finder ikke noget.

Hvordan får man slettet alt i skraldespanden uden at slettet Win?
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 16:23 #1
Dette plejer at kunne fikse papirkurven

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet
Og det mellemrum skal være der.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. februar 2005 - 16:28 #2
hvis du vil se hvilke filer det er , kan du i en kommando promt skrive, dir /a/s Recycled
Avatar billede levich Nybegynder
20. februar 2005 - 16:41 #3
Du kan også højreklikke på papirkurven på skrivebordet og vælge at filerne skal slettes med det samme og intet skal gemmes i papirkurven. Næsten gang du sletter en fil, skulle papirkurven gerne blive slettet. Herefter kan du ændre indstillingerne tilbage igen.
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2005 - 16:44 #4
Kører du med Norton utilities, prøv da at H-klik på din papirkurv og slet Norton filerne
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2005 - 17:07 #5
eller... kør diskoprydning, på alle drev..O)
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2005 - 17:41 #6
papirkurven kan også være gået i stykker her er der en guide til hvordan du reparer den
http://www.danborg.org/exp/papir.htm
Avatar billede wheeler Nybegynder
25. februar 2005 - 20:33 #7
Tak for de mange forslag, men de hjælp ikke.

1) sfc vil have en WinXP med SP2 og den har jeg ikke da den er med SP1.

2) dir /a/s Recycled virker ikke

3) Har ingen effekt på de filer som allerede gemmer sig i spanden.

4) Jeg køre ikke Norton Utilities.

5) Diskoprydning hjælper ikke.

6) Alle Recycler dirs på alle drev er tomme fra cmd.

Andre forslag?
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2005 - 20:53 #8
Så skal du nok prøve en repair af Windows XP:

Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
    det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2005 - 10:11 #9
har du prøvet det link jeg smed?