Avatar billede vendelbjerg Nybegynder
20. februar 2005 - 15:02 Der er 5 kommentarer

Problem med skærm eller grafikkort?

Jeg har et problem med min skærm eller mit grafikkort.

Min computer havde længe stået et sted, men for en uge siden besluttede jeg mig for at flytte om på møblerne i mit værelse.

Jeg hev så alle stik ud af computeren, og bar den hen på et bord. Der støvsugede jeg så alle hullder jeg kunne finde - Naturligvis med gitter for, så jeg var sikker på at komponenterne ikke faldt ud.

Da jeg havde flyttet møblerne om satte jeg computeren tilbage på den gamle plads, og skærmen, som jeg havde gjort rent, stillede jeg også på plads.

Jeg startede med at give skærmen strøm og den viste beskeden: No Signal. Så vidste jeg den virkede..

Bagefter satte jeg strøm til computeren, og koblede skærmen til. No Signal tegnet forsvandt nu. Så tændte jeg computeren, og de normale bip-lyde osv. lød som de skulle. Men skærmen lyste op, og gik derefter i sort. Altså skærmen forblev faktisk sort, men den lille knap hvorpå man kan tænde og slukke skærm, skiftede farve fra orange(det er den på når computeren er slukket) til gul, og så skiftede den meget mærkeligt igen tilbage til orange.

Jeg vidste at computeren var tændt, og at det måtte være skærmen eller grafikkortet.

Så hentede jeg min bærbare og satte den til skærmen, og skærmen virkede :O..

Hvad kan det være?

Jeg har nu pillet kabinettet af, og jeg håber ikke grafikkortet sidder fast i bundkortet.. Det kan det godt, ikk?

Jeg ved ikke hvad der er i vejen, men jeg håber nogen kloge hoveder kan hjælpe mig :D

Jeg accepterer først når det virker ;)

Mvh. Rasmus
Avatar billede maabjerg Nybegynder
20. februar 2005 - 15:05 #1
jeg tror det er grafikkortet, prøv og se om det sidder ordenligt i efter flytningen på den, har jeg prøvet at den river sig løs

den skal sidde 100% fast i AGP, PCI eller PCI ekspress porten.
Avatar billede vendelbjerg Nybegynder
20. februar 2005 - 15:41 #2
Desværre ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. februar 2005 - 16:11 #3
som altid med den slags kan man afprøve den i en anden computer, men det har du vel prøvet.
Avatar billede maabjerg Nybegynder
20. februar 2005 - 17:44 #4
Prøv og tjek om benene i skærm stikket sidder som de skal, det kan jo ske at de er brækket eller lign.
Avatar billede maabjerg Nybegynder
20. februar 2005 - 17:44 #5
evt. prøv og kobel en anden skærm til