Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
20. februar 2005 - 01:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brightness i videooptagelse

Hej eksperter,

Jeg har et problem med mit digital kamera. Naar jeg filmer i fuldt dagslys fungerer det fint, men hvis jeg f.eks. gaar ind i et rum med lidt svagere belysning bliver filmen meget moerk.

Jeg har fundet en funktion i Windows Media Player, der goer at man kan "skrue op" for belysningen/brightness saa filmen bliver god igen.

Det jeg soeger er derfor et program der kan aendre belysningen paa udvalgte sekvenser af filmen.

Er dette muligt?

Paa forhaand mange tak!
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
20. februar 2005 - 16:52 #1
Det kan du gøre i ethvert videoredigeringsprogram. Eksempelvis Pinnacle studio 9, Adobe premiere eller andre. Der kan du ændre på alle parametre i filmklippene og lægge dem ind lige hvor du har lyst...
Avatar billede lokefar Nybegynder
23. februar 2005 - 17:30 #2
Det du snakker om med at gå fra fuld sollys til indendørs belysning er et generelt problem ved nogle digital kameraer, som regel de billigere. Linsen og software kan simpelthen ikke følge med.

Enten kan du som thorkil1 skriver ændre det i de forskellige redigeringsprogrammer eller også skal du næste gang du optager manuelt indstille brightness når du skifter fra sollys til indendørsbelysning.
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
28. februar 2005 - 09:11 #3
Hej igen,
Mange tak begge to.
thorkil1-> Igen tak for dit svar. Desvaerre har jeg intet videoredigeringsprogram. Havde heller ikke helt i sinde at gaa ud og koebe et. Jeg taenkte mere paa om der er et lille gratis program jeg kan downloade. Det behoever ikke have nogle funktioner andre end belysnings funktionen.

Mange tak!
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
01. marts 2005 - 12:50 #4
Hej igen,
Jeg fandt et program der har praecis de muligheder jeg soeger efter. Det er et lille gratis et kaldet EnhanceMovie 1.1. Dog er der et problem med det codec min film bruger. Har proevet at installere codecet paa computeren, men det virker ikke. Kan i maaske hjaelpe mig med at finde et lignende prgram der understoetter codecet?

Der er tale om:
mjpg
Motion JPEG

Paa forhaand mange tak!
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:34 #5
Har stadig et problem med codecet. Fik desværre ikke løst problemet. Tak for hjælpen, anyways!