Avatar billede praktikanten Nybegynder
19. februar 2005 - 23:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kode der ikke helt spiller!

Hi eksperter,

Hvad skal der til før at denne kode spiller?
Det skal lige siges at jeg ikke bruger nogle form for getmode eller lignende.

På forhånd tak

--------------------------------

    <%

      topic = replace(request.form("topic"),"'","''")
      body = replace(request.form("body"),"'","''")
      bodyStr = replace(body,vbcrlf,"<br>")
      author = request.form("nick")
      email = request.form("email")
    website = request.form("website")

      err = 0

      if author = "" then
      err = 1
      errormsg = "<br>Du skal skrive dit nick"
      end if

      if instr(email,"@") = 0 or instr(email,".") = 0 or email = "" then
      err = 1
      errormsg = errormsg + "<br>Email-adressen er ikke gyldig"
      end if

      if topic = "" then
      err = 1
      errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive et emne"
      end if

      if body = "" then
      err = 1
      errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive et tag :P"
      end if

      if err = 0 then

      SQL = "insert into tagwall(author, website, email, topic, body, ip) values('"
      SQL = SQL & author & "','"
      SQL = SQL & email & "','"
      SQL = SQL & topic & "','"
      SQL = SQL & bodyStr & "','"
    SQL = SQL & website & "','"
      SQL = SQL & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "')"

      set RSinsert = conn.Execute(SQL)

      if request.form("remember") = "true" then
      Response.cookies("nick") = author
      Response.Cookies("nick").Expires = Date+365
      Response.cookies("email") = email
      Response.Cookies("email").Expires = Date+365
      end if

      response.redirect("http://www.team-nopanic.dk/pages/communication.asp")

%>
              <%
            response.write("<form name='form1' method='post' action='communication.asp?page=6&mode=addtag'><input type='hidden' name='mode' value='insert'>")
            %>
              <table width="545" cellpadding="5" class="updown">
                <tr>
                  <td width="110">Dit navn: <span class="style3">*</span> </td>
                  <td width="407"><input name="textfield" type="text" id="nick" value="<% response.write(" "& RS("author")&" ")%>" class="textfield"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>Din email: <span class="style3">*</span> </td>
                  <td><input name="textfield2" type="text" id="email" value="<% response.write(" "& RS("email")&" ")%>" class="textfield"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>Dit website: </td>
                  <td><input name="textfield3" type="text" id="website" value="<% response.write(" "& RS("website")&" ")%>"  class="textfield"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>Overskrift: <span class="style3">*</span></td>
                  <td><input name="textfield4" type="text" id="topic" value="<% response.write(" "& RS("topic")&" ")%>"  class="textfield"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td valign="top">Indl&aelig;g: <span class="style3">*</span></td>
                  <td><textarea name="textarea" id="body" value="<% response.write(" "& RS("body")&" ")%>" class="textbox"></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td height="37" valign="middle">Husk info<br>
                      <span class="style3">(Cookies)</span></td>
                  <td valign="top"><input type="checkbox" name="remember" value="true">
                  </td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>&nbsp;</td>
                  <td><input name="Submit" type="submit" class="agree" value="Tilf&oslash;j indl&aelig;g"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td>&nbsp;</td>
                </tr>
              </table>
              <br></td>
          </tr>
        </table>
          </td>
      </tr>
    </table>
        <%end if%>
Avatar billede softspot Forsker
20. februar 2005 - 00:12 #1
Nu skriver du desværre ikke hvad problemet er, så jeg kan kun gætte lidt...

En af de ting der springer i øjnene er flg.:

      SQL = "insert into tagwall(author, website, email, topic, body, ip) values('"
      SQL = SQL & author & "','"
      SQL = SQL & email & "','"
      SQL = SQL & topic & "','"
      SQL = SQL & bodyStr & "','"
    SQL = SQL & website & "','"
      SQL = SQL & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "')"

Hvor parametrene tilsyneladende ikke kommer i samme rækkefølge i feltlisten hhv. vales-listen (website skal sættes ind før email, hvis sekvensen skal holdes - og det skal den ;)).
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. februar 2005 - 00:27 #2
Problemet er udmiddelbart at den ikke viser den tabel hvor alle mine form er i
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. februar 2005 - 00:29 #3
Men kan også se at min action i forms benytter sig af en mode som slet ikke findes. Hvordan kan man ellers få den til at poste indholdet uden at bruge mode ?
Avatar billede softspot Forsker
20. februar 2005 - 00:42 #4
Hmm.. hvad gør du hvis der opstår en fejl? Såvidt jeg kan se er der ikke noget kode til at håndtere hvis der opstår en fejl... altså ikke noget html der viser fejlbeskeden.
Avatar billede softspot Forsker
20. februar 2005 - 00:47 #5
Prøv at benytte name for de enkelte input-felter i stedet for id, altså i stedet for request.form("nick"), så benyt request.form("textfield") osv.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. februar 2005 - 17:52 #6
Prøver lige at omformulerer spørgsmålet