Avatar billede plippert Nybegynder
19. februar 2005 - 18:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan hjælpe mig med et par lette scripts?

Jeg skal bruge tre scripts og skal gerne give 200 points pr. stk.
1. nyhedsmailsscript: øverst på min side skal der være mulighed for at skrive sin e-mailadresse, trykke på send og ens e-mailadresse kommer i en Database. Gerne med mulighed for både tilmeld og afmeld. Et adminområde hvor adresserne bare kan findes frem. Man behøver ikke kunne sende mails fra admin, bare se de tilmelde adresser.

2. Jeg skal bruge en slags weblog. Ikke særlig avanceret. Et admin-område hvorfra man kan skrive sin dagbog, trykke på send og den kommer frem på siden med den nyeste øverst.

3. Nyhedsscript. Skal egentlig det samme som Weblog'en. Det er bare til nyheder. Et admin-område hvorfra man skriver sin nyhed, trykker send og den ender på den "offentligge" side, igen med den nyeste øverst.

Jeg er efterhånden ret desperat da jeg ikke har kunnet finde scripts andre steder på nettet jeg kan bruge og jeg håber derfor MEGET at der er nogen der kan og gider hjælpe mig.
Avatar billede coderdk Praktikant
19. februar 2005 - 18:05 #1
Mht. blog og nyhedsscript så kunne du måske bruge wordpress: www.wordpress.org
Avatar billede plippert Nybegynder
19. februar 2005 - 18:11 #2
Men med det kan man da ikke nøjes med at hente nyheder og blog-dagbog ind på ens egen side kan man? Jeg har ingen forstand på programmering
Avatar billede coderdk Praktikant
19. februar 2005 - 18:22 #3
Ikke forstået? Blog-dagbog og nyheder er jo, som du selv skriver, pricipielt det samme - Du kan kategorisere dine blogindlæg...
Avatar billede plippert Nybegynder
19. februar 2005 - 18:24 #4
ja, men når de præsenteres. Jeg vil jo gerne have det ind på min egen side. Kan man det? Og i så fald hvordan?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. februar 2005 - 18:24 #5
Uhm, wordpress er et blogsystem, der skal installeres på din server ;)
Avatar billede plippert Nybegynder
19. februar 2005 - 18:28 #6
Ja. Det jeg vil frem til er at det man skriver i sin blog og de nyheder man skriver, skal jo vises. Der hvor jeg gerne vil have dem vist er på min egen side. I mit eget design. Hvis wordpress kan fungere som administrationssystem alene, og de ting man så skriver (blog og nyheder), kommer frem i ens eget design, så er det super. Men kan man det?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. februar 2005 - 18:30 #7
Altså hvis det var mig, og jeg bare skulle bruge et blogsystem, nyheder og nogle enkelte "statiske" sider, ville jeg benytte wordpress, lave et theme til det ;-)
Avatar billede plippert Nybegynder
19. februar 2005 - 18:32 #8
Men disse themes er jo ikke ens eget design. Det var da vist i øvrigt dig der var inde på sorenlippert.dk/v3.0. Det er mit design. Her vil jeg have nyheder og blog. Ind i det design. Ikke et theme der er lavet af Wordpress.
Avatar billede coderdk Praktikant
19. februar 2005 - 19:01 #9
Nej, themet skal du jo selv lave, så wordpress bliver i dit eget design ;)
Avatar billede exutable Nybegynder
19. februar 2005 - 20:12 #10
Har du adgang til en mysql database?
Avatar billede plippert Nybegynder
20. februar 2005 - 13:50 #11
ja. men det duer ikke at begynde forfra med designet. Kan man ikke bare lave en funktion der henter enformationere ind fra de tabeller Wordpress laver og sætter data ind i?
Avatar billede plippert Nybegynder
20. februar 2005 - 14:11 #12
jeg har adgang til mysql
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2005 - 14:53 #13
Jo, du kan jo bare installere wordpress og se hvad der ligger i hvilke tabeller ;)
Avatar billede plippert Nybegynder
20. februar 2005 - 16:40 #14
Jeg er gået igana med at lave det anderledes. Men der er stadig problemer. Når jeg henter data ind på siden, gentager den hele siden i stedet for bare at lave en ny række i min tabel.
Se http://www.sorenlippert.dk/v3.0
jeg har følgende indsat i starten af mit php-dokument

<?    $res_nyheder = mysql_query("SELECT * FROM nyheder order by id DESC");
            while ($row_nyheder = mysql_fetch_array($res_nyheder)){
?>

og der hvor data skal indsættes:

<div align="left">
  <table border="0" width="262" height="14" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="262" height="1"><i><?=$row_nyheder[dato]?></i></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="262" height="1"><p><b><?=$row_nyheder[overskrift]?></b></p></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="262" height="4"><p><?=$row_nyheder[besked]?></p></td>
    </tr>
  </table>
</div>
Avatar billede plippert Nybegynder
20. februar 2005 - 17:50 #15
har l'st det selv. Men mange gange tak for hjælpen.
Avatar billede plippert Nybegynder
04. maj 2005 - 16:04 #16
lukkes