Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. februar 2005 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dele internetforbindelse gennem bærbar med trådløs

Jeg skal på min overbo's trådløse netværk. Han har en router/switch, der skulle kunne fikse det. Vi prøvede, og den fandt fint nettet, men der skete en fejl "da jeg skulle tildeles en ip adresse". Derefter trak vi en ledning og det virkede. Men det SKAL virke gennem den trådløse, da han er træt af den ledning.

Når det er fikset skal jeg have internet på min stationære gennem den bærbare, og det er egentlig det, der er mit problem. Hvordan gør jeg det? (årsagen er at jeg ikke har trådløs i den stationære)

:)
Avatar billede dkfora Nybegynder
19. februar 2005 - 16:44 #1
ja du kan jo først og fremmest sikre alle firewalls er fjernet og dernæst tjekke om den trådløse station er kompatibelt med kortet i din bærbare er den der skulle du kunne forbinde hvis det allerede er ordnet kan du trække et kabel fra din bærbare hen til den stationære men tror ikke det vil virke jeg vil derimod vælge at købe et trådløst netkort til din stationære det vil løse problemet rimeligt nemt..

//KnoXI
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2005 - 17:26 #2
Hvis jeg har forstået dig rigtigt vil du tilslutte din trådløse bærbare via din overbos router - ok , så vil du forbinde din statinære gennem den trådløse så den også har adgang til internettet?

Du skal bruge ICS på den bærbare= internet connection sharing.
Du bruger så lan netkortet i den bærbare til at route videre til den stationære.  Det gør du ved først at vælge Auto ip og dns på dit lannetkort.
Dernæst vælger du sharing på dit trådløse netkort , til lannetkortet - og du vil se at det automatisk får ip 192.168.0.1 og opretter dhcp.

Jeg har dog ikke praktisk erfaring med ics med et trådløst netkort , men vil da men at det burde virke.

Det er en løsning , men synes ellers at forslaget fra dkfora er bedst , så undgår du jo at den stationære er afhængig af din laptop.?

her er et svar , vælger du den bedre løsning fra dkfora kan du bare afvise...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
19. februar 2005 - 21:32 #3
Hej.

Tak for svarene.

Jeg fik det dog til at virke uden problemer, blot ved at vælge at andre må tilgå internettet gennem den bærbare. Den ene bærbare har nu forbindelse til det trådløse netværk, og derfra går der netværkskabel hen til min switch hvorfra 2 andre computere får internetforbindelse. Jeg ved ikke hvordan det virker, men det virker :)

Desværre er signal strength kun low på min "gateway", da jeg bor i kælderen, kan man købe en slags repeater, der kan forstærke det trådløse signel, er det det, der hedder et waypoint?
Avatar billede nicklasw Nybegynder
23. februar 2005 - 20:01 #4
tjek om han har mac adresse filter på og hvis han har så skal du tilføje din mac adresse