Avatar billede mikkelkroll Nybegynder
19. februar 2005 - 14:55 Der er 3 kommentarer

Network management tools

Hej alle
Er der nogle der kender et tools der kan benyttes til network managenet skal indholde: MiB og SNMP, gerne mere.

Programmet skal helst være gratis/trail eller ikke koste en "bondegård". Endvidre skal der være en manual med.

Takker
Mikkel
Avatar billede tbf Nybegynder
19. februar 2005 - 18:44 #1
Hej,
Jeg arbejder for Evalesco og vi har noget der hedder SysOrb. SysOrb kan overvåge servere, applikationer og netværksenheder (routere, switche, firewalls, printere etc.).

SysOrb bruger bl.a. SNMP til netværksenhederne, og man kan nemt indlæse de special-MIBs man nu har brug for, så fremt de ikke allerede er med i SysOrb fra "fødslen".

Du kan downloade en gratis prøve-version for at teste den.

Mvh,
Thomas
Avatar billede wise Seniormester
20. februar 2005 - 18:55 #2
Hvad er det du vil kunne? Skal det være en server der overvåger events? eller et program du kan teste opsætning med - eller overvåge trafik. Med andre ord - hvad lægger du i netværk management?
Avatar billede user10201020 Nybegynder
20. september 2005 - 08:42 #3
http://www.paessler.com/prtg/

free trial / free downloads