Avatar billede numse91 Nybegynder
19. februar 2005 - 13:03 Der er 3 kommentarer

.avi om til video_ts

Hey igen...
Jeg er ikk lige den skarpeste kniv i skuffen..
Men ka man lave en .avi fil om så de bliver video_ts osv..?:S
Og hvis jeg så ska have undertekster med på video_ts hva ska jeg så gøre/bruge...

På forhånd tak..!
Avatar billede miss-g Seniormester
22. februar 2005 - 11:34 #1
Ja, der plejer Phatlasses side at være genial. Han har alle opskrifterne.

Man kan bruge TMPGenc til at lave avi om til mpeg2 (DVD format), og så kan den samtidig lægge dine undertekster på såfremt man har - mener det er vobsub - installeret.

Og derefter skal du bruge et andet program til at lave din mpeg2 film om til vob filer. Det er dem som ligger i VIDEO_TS. Her plejer jeg at bruge TMPGenc DVD Author.

Kan ikke komme det nærmere da jeg fandt ud af det ud fra Phatlasses side som desværre ikke virker pt :-(
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2005 - 19:39 #2
Lidt nemmere går med med DivXToDVD, som du kan hente på:
http://www.vso-software.fr/
Den er freeware og gør det hele i én arbejdsgang, altså konverterer .avi til video_ts. Har du Nero 6 eller derover installeret kan du brænde direkte fra DivXToDVD. Jeg har ikke prøvet om det fungerer med undertekster. Her har jeg god erfaring med en kombination af Easy_DVD_Creator sammen med VobSub og så underteksterne i .sub-format. Et godt tip - giv din undertekstfil samme 'fornavn' som filmen og placer dem i samme mappe inden du brænder - så klarer vobsub resten og lægger nydelige undertekster ind på filmen.
Avatar billede cbsjanten Nybegynder
13. maj 2005 - 17:19 #3
kig ind på www.dvdrip.dk der er guider til det hele