Avatar billede winkler Nybegynder
19. februar 2005 - 11:06 Der er 12 kommentarer

DVD Video med HDD optager.

Jeg skal ud og købe en ny DVD afspiller. Og så var det jeg så at man kan få nogle hvor der er indbygget HDD i. men så er spørgsmålet bare hvor god kvalitet optager de i og hvilket mærke vil i forslå?

/winkler
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. februar 2005 - 11:35 #1
Kanon kvalitet - prisen er også derefter. Kan klart anbefale Pioneer 720H - se mere på www.recordere.dk . Held og lykke med indkøbet.
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2005 - 11:48 #4
Jeg støtter op om petkrug, hvis man læser de forskellige tråde i recordere.dk, er pioneer og sony noget af det, de anbefaler, mens kiss ligger langt nede, på grund af for mange fejl. (Har selv en Pioneer 5100) :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. februar 2005 - 12:03 #5
Det er muligt at der kan være problemer med Kiss, men det vil de jo normalt kunne løse med en firmware opdatering.... ;-)
Er man i Tvivl kan et besøg i deres bruger support/forum anbefales: http://www.kiss-technology.com/?p=support&v=users
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2005 - 12:07 #6
Er tuneren i stereo? Der har vist været noget med, at deres tunere er i mono, hvilket jo ikke er særlig smart. Men det er måske en saga blott?
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2005 - 12:15 #7
Pioneer har også den lille ekstrafeature at de har digital in/out til digitalcamera. Og du kan også overføre dine optagelser fra recorderen digitalt til PC'en - og omvendt, hvilket kiss vistnok ikke kan. Og du kan optage i den bedste kvalitet til harddisken og derfra optimize den ned på en DVD. Men der er er selvfølgelig sikkert andre fordele ved Kiss, som jeg ikke kender til.
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2005 - 12:46 #8
Jeg har siddet og kigget lidt på manualen:
http://www.kiss-technology.com/files/manuals/DP-558_dk.pdf
og jeg må indrømme, den er ret ambitiøs :-)
Men efter at have læst på recordere.dk med de mange problemer, der er med den, ville jeg nok vente med at købe den, hvis det var mig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. februar 2005 - 16:06 #9
norbert du må være lidt uddybende, hvad er der af fejl?

Pioneer har en funktion der kan springe over reklamer. Er der nogen der ved om det er noget der fungere?
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2005 - 16:14 #10
Som nævnt tidligere er det ikke noget, jeg har erfaring med, men som jeg også sagde, kan du kigge på www.recordere.dk og se de tråde, der er omkring Kiss-produkterne.
Jeg bruger ikke funktionen i Pioneer, der kan springe over reklamer, jeg klipper den til i PC-en i stedet, hvor jeg samtidig laver en menu, der passer til mit behov. :-)
http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=19
Her kan du læse lidt om Kiss-brugernes forskellige erfaringer - og det er efter min mening brugernes erfaringer, der tæller og ikke fabrikanternes. Det er jo forbrugerne, der i sidste ende sidder med produktet :-)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
20. februar 2005 - 18:07 #11
Jeg har fulgt debatten på recordere.dk vedr. Kiss - og så længe de ikke har fået styr på funktionaliteterne og de mange 'lock-ups' kan jeg i hvert fald ikke anbefale dem. Jeg har selv en Pioneer 720 - og den kører bare for godt. Der er enkelte mangler i funktionalitet, men det er til at leve med, når man ser på driftssikkerheden. Vedr. optagekvalitet kan man vælge mellem 32 forskellige kvaliteter, det burde række... Jeg bruger normalt den kvalitet der hedder Fine, hvor man kan optage ca. 2 timer på en DVD - her kan jeg ikke se forskel på TV og optagelse - kvaliteten er ca. 7,5 Mbit/s (der er en bedre kvalitet superfine på 10 Mbit/s - men når man optager fra TV kan man ikke se forskel, kun på den ledige plads på harddisken :o) Og så er det jo let at overføre en film til DVD - det tager kun omkring 14 min.
Avatar billede umulius Nybegynder
26. februar 2005 - 17:45 #12
Jeg kan anbefale Medion den funker og er billig i indkøb