Avatar billede cpmonster Nybegynder
19. februar 2005 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg prøver at fange et Close event.

Hej,

Jeg ønsker at fange det event der sker når brugeren trykker på luk Form, altså det lille kryds i højre hjørne af formen. Kan i hjælpe?

Egentlig skal den bare minimize istedet for lukke, så jeg får applikationen til at ligge i baggrunden, med icon i SysTray.
Avatar billede burningice Nybegynder
19. februar 2005 - 01:33 #1
Kan du ikke lytte på din forms Close, og sætte argumenten du får til cancel og istedet minimere formen?
Avatar billede cpmonster Nybegynder
20. februar 2005 - 15:21 #2
Jeg har faktisk prøvet lige præcis dette, og satte exit sub på men ingen forskel. Men jeg mener at huske at jeg var i tvivl om hvorvidt det var det rigtige event jeg lyttede på.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. februar 2005 - 16:24 #3
thos should do...

using System;
using System.Drawing;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Windows.Forms;
using System.Data;

namespace _592471
{
    /// <summary>
    /// Summary description for Form1.
    /// </summary>
    public class Form1 : System.Windows.Forms.Form
    {
        /// <summary>
        /// Required designer variable.
        /// </summary>
        private System.ComponentModel.Container components = null;

        public Form1()
        {
            //
            // Required for Windows Form Designer support
            //
            InitializeComponent();

            //
            // TODO: Add any constructor code after InitializeComponent call
            //
        }

        /// <summary>
        /// Clean up any resources being used.
        /// </summary>
        protected override void Dispose( bool disposing )
        {
            if( disposing )
            {
                if (components != null)
                {
                    components.Dispose();
                }
            base.Dispose( disposing );
        }

        #region Windows Form Designer generated code
        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            //
            // Form1
            //
            this.AutoScaleBaseSize = new System.Drawing.Size(5, 13);
            this.ClientSize = new System.Drawing.Size(292, 273);
            this.Name = "Form1";
            this.Text = "Form1";
            this.Closing += new System.ComponentModel.CancelEventHandler(this.Form1_Closing);

        }
        #endregion

        /// <summary>
        /// The main entry point for the application.
        /// </summary>
        [STAThread]
        static void Main()
        {
            Application.Run(new Form1());
        }

        private void Form1_Closing(object sender, System.ComponentModel.CancelEventArgs e)
        {
            e.Cancel = true;

            this.WindowState = System.Windows.Forms.FormWindowState.Minimized;
        }

Det giver dog nogle problemer når du f.eks. vil lukke computeren da programmet ikke vil lukke ned. I så fald skal du ind og lytte på windows messages og køre en Application.Exit når at windows er ved at lukke ned.
Avatar billede cpmonster Nybegynder
01. juni 2006 - 09:40 #4
Jeg har helt glemt denne. Smid et svar hvis du vil ha point.
Avatar billede cpmonster Nybegynder
15. september 2006 - 11:31 #5
intet svar..