Avatar billede zaily Nybegynder
18. februar 2005 - 19:20 Der er 3 kommentarer

S-Video to Composite Converter

hey...

Jeg har et gammelt 14t fjernsyn og jeg vil gerne have billedet fra computeren over på fjernsynet. Men mit fjernsyn har kun composite input og mit Sapphire 9800Pro kun S-video output.

Men så har jeg en "S/Video To Composite Converter" som jeg fik med til mit grafikkort. Men jeg er ikke meget for at bruge det  igen, for sidste gang brændte jeg mit forhendværende fjernsyn af, da jeg stod over for samme problem.

Jeg satte bare Converteren til S-video udgangen på Graffikortet og derefter Composite kablet fra Converteren til fjernsynets scart composite indgang.

S-video to composite converter(bare et andet fabrikat): http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.holomaxx.com/trade/images/product_avic_rcatosvhs.jpg&imgrefurl=http://www.holomaxx.com/trade/popup_image.php/pID/367&h=400&w=400&sz=20&tbnid=EDswHFVLGHwJ:&tbnh=120&tbnw=120&start=35&prev=/images%3Fq%3Ds-video%2Bconverter%26start%3D20%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Hvad skal jeg helt præcist gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2005 - 20:02 #1
Der har været en anden grund til dit tv brændte af (sikkert forskellig stel potentiale fordi du nok har sat det til mens både computer og tv var tændt), der er nemlig ikke spænding eller strøm nok i et composite signal til at brænde noget som helst af.

Prøv med den converter du har i forvejen, men sæt det til mens både computer og tv er slukket.
Avatar billede zaily Nybegynder
19. februar 2005 - 20:04 #2
okay, jeg har gjort som du sagde, heldigvis var der ikke noget der brændte af denne gang.

Men jeg tror mit fjernsyn er lidt for gammelt, for computeren kunne ikke finde det. Selvom fjernsynet blinkede da jeg trykkede "Detect Displays".
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:28 #3
Kunne man måske forvente noget feedback ?