Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 16:38 Der er 15 kommentarer

Problemer med DVD-Drev

Som sagt har jeg problemer med mit DVD-Drev. Når jeg sætter en DVD film i drevet, så læser drevet den perfekt, men hvis jeg sætter en brændt DVD med data på i, så har drevet problemer med at læse DVD'en. Hvis du har en ide om hvorfor det sker og har en evt. løsning på problemet, så skriv endelig.
DVD-Drevet hedder: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8081N

På forhånd tak.
MVH: Daniel S.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 16:45 #1
Det er et kendt fænomen, at drev kan have problemer med at læse hvad andre drev har brændt, og specielt hvis det er brændt på et "slidt" drev.
Data er ikke lagt nøjagtig nok på skiven, og/eller bliver ikke aftastet rigtig nok af læseren.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
18. februar 2005 - 16:47 #2
Hvor gammelt er dvd drevet..

Og hvillet medie er det skrevet på, hvis det er på + medier kan jeg måske forstå det, men hvis det er - medier, så må vi jo igang med tænkeboksen..
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 16:48 #3
Ok, tak for informationen, men du har ikke en ide om hvad der kan løse problemet?
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 16:50 #4
Michael: Jeg vil tro drevet er ca. 2-3 år gammelt. Jeg har brændt på et DVD- Medie
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 16:51 #5
Hvad siger den til en brændt CD ? ? ?
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 17:03 #6
den fryser når den skal læse en brændt DVD, men som sagt så når jeg sætter en DVDfilm i som ikke er brændt, så læser drevet den perfekt..
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 17:26 #7
så synes jeg ikke der kom flere svar, er der slet ikke nogen der kan hjælpe??
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 17:35 #8
Så spørger jeg igen, HVAD SIGER DEN TIL EN BRÆNDT CD ? ?
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 18:19 #9
nååh.. Brændte CD'er har den ikke noget imod, tager den fint..
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 18:33 #10
Ok, hvormange brændte DVD har du prøvet med ?
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 18:45 #11
Jeg har prøvet med 4 nu...
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 19:41 #12
Og kommer de fra den samme brænder ?
Avatar billede sharket Nybegynder
18. februar 2005 - 19:52 #13
Ja de kommer fra samme brænder...
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 20:07 #14
Prøv en som er brænde af en anden brænder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 20:07 #15
brændt