Avatar billede sophie80 Nybegynder
18. februar 2005 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Plasma TV?

Hej

Har tænkt mig at købe et plasma eller lcd tv, men har problemer med at finde et som er godt nok. Har kigget lidt på her: http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=72386

Er det godt nok? Hvis i kan finde andre, skal det helst være LG da jeg kan få det billigt gennem en bekendt.

Lige umddielbart synes jeg det ser fint nok ud, men undrer mig selvfølgelig lidt over, at prisen er så billig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 12:27 #1
Kik på billedet. Syntes du at farverne er levende og ægte nok?
Kik på bevægelser i billedet. Virker de naturtro, er der fart striber?

Det er de to kriterier du normalt skal vælge skærm ud fra. Tag selv en DVD fil med som du vil se på de benævnte skærme inden køb. Jeg anbefaler en film med hurtige bevægeleser fra højre mod venstre og Venstre mod højre. Desuden vil det være på sin plads at vurdere skærmens evne til at lave billederne sorte (der er ikke noget ved at se en uhyggelig film hvor alt er gråt).

Plasma skærme har kortere levetid end LCD skærme.
Plasma skærme skal altid transporteres stående, da de kan tage uoprettelig skade af at ligge ned.
Plasma skærme er mere følsomme overfor indbrænding (et billede der brænder fast i skærmen) end LCD.
Plasma fåes størrere end LCD.

LG er en af de store LCD producenter.
Avatar billede nlgj Nybegynder
18. februar 2005 - 12:29 #2
Jeg har netop dette TV. Udemærket model, jeg har ikke haft nogen problemer med det overhovedet. God kvalitet og dejligt enkelt design.

Du skal dog være opmærksom på at det jo ikke har nogen højtalere, så det skal du også have.

Mht. prisen...De rasler jo ned lige for tiden. Jeg købte mit for 6 måneder siden for 25.000,- (Så hvem føler sig snydt nu....)
Avatar billede nlgj Nybegynder
18. februar 2005 - 12:32 #3
Som james t dk skriver har plasma skærme kortere levetid, meeeeeen....

Den model du linker til har en levetid på 60.000 timer hvilket svarer til at det skal køre uafbrudt i næsten 7 år. Så det skal man nok ikke ligge så meget i...
Avatar billede sophie80 Nybegynder
18. februar 2005 - 13:18 #4
mange tak for svarede begge to..

nlgj, hvilke højttalere har du selv? Kan man få nogle til en rimelig pris..

Skal også købe nogle computer højttalere, kan man få nogle som kan spilles både ved computer og fjernsyn?
Avatar billede nlgj Nybegynder
18. februar 2005 - 14:25 #5
Jeg købte et surroundsæt bestående af en combi DVD/VHS/Forstærker af mærket LG (type LH-C6230). Det kører fint. Pris inkl. 5 satelitter og subwoofer 2500,- (Er sikkert meget billigere idag).
Avatar billede sophie80 Nybegynder
18. februar 2005 - 15:42 #6
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=85723

Har kigget lidt på dem her, tror i at de kan sættes til det fjernsyn?

Tror jeg vil købe højttalere og DVD hver for sig nemlig..

Jeg leder ikke efter et anlæg som kan blæse ørene ud på en, men bare nogle højttalere som ca. svarer til hvad der er på et normal fjernsyn..

og er der NTSC et eller andet på det fjernsyn? Så jeg kan se region 1 osv?