Avatar billede sl5049 Nybegynder
24. marts 2001 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mærklig Excel-besked

Når jeg åbner Excel får jeg følgende besked : \"Unable to locate The File Menu. Instant Access not removed\" Hvad er det ? Jeg kan trykke ok og anvende Excel helt normalt !
Avatar billede janvogt Praktikant
24. marts 2001 - 11:37 #1
Har du installeret add-ins eller lignende?
Prøv at gen-installere Excel.

Avatar billede nerøs Nybegynder
24. marts 2001 - 11:43 #2
Det kunne lyde som en add-in der ikke fungerer. Prøv at gå op i menuen tools/funktioner og ned i menupunktet add-ins/tilføjelser og se om der er afkrydset et program der hedder instant access eller lignende. Fjern evt afkrydsningen.
Avatar billede sl5049 Nybegynder
28. marts 2001 - 22:41 #3
Den med add-ins virker ikke - der er ikke noget der er markeret !
Avatar billede janvogt Praktikant
28. marts 2001 - 22:48 #4
Har du prøvet at gen-installere Excel.
Af og til sker der uforklarlige ting, som kun kan fjernes ved en gen-installering.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2001 - 22:50 #5
Får du en fejlmeddelelse, hvor der står \"Unable To Locate The File Menu. Instant Access Not Removed\", når du prøver at starte Microsoft Excel 97 ?

Hvis du gør, har du nok fundet ud af, at det ikke betyder noget og at du blot kan klikke på OK for at gå videre, men her kommer løsningen, der fjerner fejlmeddelelsen...

Hvis du har problemet, så er det opstået i forbindelse med installation af et program, der lægger sin egen menu ind i Excel 97. Dette er tilfældet med diverse scannerprogrammer (primært OCR-programmer).
I Bjarnes tilfælde var det Textbridge Classic 2.0 (et OCR-program), som havde placeret en fil i biblioteket C:\\Programmer\\microsoft office\\office\\XLStart med navnet TBRUN97.XLS, som åbenbart ikke virkede efter hensigten. (Antagelig fordi det er engelsksproget og følgelig tror, at det skal ligge i C:\\Program files\\microsoft office\\office\\XLStart).

Efter denne fil blev slettet, kom der ingen fejlmeddelelser ved opstart af Excel 97, men der var på den anden side så heller ingen direkte adgang til Textbridge programmet.

Jeg vil tro, at man kan editere i filen og rette på stien, men dette er ikke afprøvet.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2001 - 22:53 #6
http://www.eksperten.dk/spm/37749

Her var samme problemstilling omtalt :)
Avatar billede sl5049 Nybegynder
29. marts 2001 - 11:44 #7
Der er netop installeret en ny scanner - så jeg har løst problemet ! TAK
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. marts 2001 - 11:45 #8
velbekomme :)