Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 20:59 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Cluster Replicate

Hej,

Mit cluster replikerer kun på den scheduled tid, men ellers ikke ? Er dette ikke unormalt ?

Hvordan kan jeg løse det ?

Vi kører R6.5.3

Fra
Leif
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 22:28 #1
Hey

Hvilket replikerings-/clustersoftware bruger I?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 22:35 #2
De 2 Notes servere er sat op til Cluster, via Add to Cluster !
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 22:57 #3
Er cluster replikerings task'et startet op begge servere
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:00 #4
Jeg har både Cluster Directory og Cluster Replicator kørende på begge servere !
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 23:14 #5
kører cluster på et separat lan
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:22 #6
Hvordan seperat ? Hvis du tænker på deres IP range, så nej !
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 23:25 #7
Nomalt sætter man cluster replikatoren op således at den kører på sit eget netkort
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 23:26 #8
Hvor man fortæller hvilken ip og port som benyttes
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:26 #9
Hvorfor ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 23:30 #10
For at balancere loaded. Under alle omstændigheder skal du fortælle hvilken ip og port clusteret skal bruge
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:31 #11
Hvor gør jeg det ?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:31 #12
Kan den ikke "bare" bruge det normale som den almindelige replicate ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
17. februar 2005 - 23:36 #13
nej, sidder desværre ikke lige med en manual, så jeg må vende tilbage i morgen.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 23:37 #14
I vores tilfælde er det ikke et spørgsmål om load balance, men bare at de 2 servere skal være ens af flere årsager !
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
18. februar 2005 - 08:31 #15
Det er ikke nødvendigt, at clusteret skal have sit eget netkort for at fungere - det kan være en fordel, men ikke nødvendigt (man kan også lave load balancing med et netkort - i hver server, altså ;).

Problemet må ligge et andet sted. Får du ingen fejlmeddelelser i log.nsf?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 08:36 #16
Du skriver at de cluster replikerer kun på det schedulerede tidspunkt? det er ikke nøsvendig at schedulere clusterreplikeringen da de automatisk hvis de er i et cluster replikerer med hinanden.
Det der er scheduleret er ikke cluster replikering
For at være sikker på at begge typer kører skal der i Taks oversigten i din ADMIN klient være følgende to typer replikerings task synlige.

Cluster Replicator  <-- disse kan du have flere af
Replicator <-- er der oftest kun en af

Du skal også have disse synlige:

Cluster Directory  <-- Kun en af dem

Jeg har Ikke indre end 3 cluster's kørende her hos os og vil dermed sige jeg har en god erfaring med det. hvis du vil kontakt med mig direkte så er det muligt, korster ikke noget :-) Vi Notes ADMIN's skal jo holde sammen :-)
Smid en kommentar her og hvis din profil har en mail så skriver jeg min tlf nr. til dig på den hvis du er intereseret.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 10:09 #17
Grunden til at der kører en scheduled replicate er for at sikre at alt er replicated intet andet, i tilfæde at cluster ikke gør det !

Pt. har jeg 1 Cluster Directory + 3 Cluster Replicator.
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 10:11 #18
Sådan er det osse sat op her, og det er osse sådan man skal gøre det.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 10:12 #19
Jeg har lige tjecket loggen, ingen fejl i loggen !
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 10:16 #20
Hvad kan så være problemet ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 10:27 #21
Tjek lige I din ADMINklient under Replikation og under replikatioen events om der ikke skulle ligge nogen dokumenter der de fortæller nemlig typisk hvad der kan være galt og på hvilket tidspunkt der er replikeret
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 10:28 #22
skulle vi ikke lige ringe sammen og gennemgå det hele?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 10:29 #23
Det er mig der lige har tilføjet dig på msn
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2005 - 15:37 #24
Ahhh, fandt lige ud af at Databasen Cluster Directory var replicate Temporarly Disabled ! Nu har jeg godt nok lige lagt clustered ned, men imorgen prøver jeg at lave det igen !
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2005 - 18:36 #25
Har haft oprettet Clustered igen og fjernet Temporarly Disabled fra cldbdir.nsf databaserne, og det ser ud til at den fungerer nu som den skal !
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2005 - 09:54 #26
Jeg kan oplyse til alle at det ser ud til at fungere som det skal endnu ! Så jeg har langt om længe sat min scheduled replicate op til at køre pt. 20:00 - 20:00 og Repeat 0, så som jeg forstår den vil den køre 1 gang i døgnet kl. 20.

Jeg takker for idéerne, men det ser ud til at problemet lå et andet sted.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2005 - 23:48 #27
Må desværre ikke selv angive point fordelingen, så du får det hele !